Üniversiteler Dijital Medya'yı tartışıyor

Güncelleme Tarihi:

Üniversiteler Dijital Medyayı tartışıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2011 12:00

Dijital Medya’nın tartışıldığı, ‘TÜBİSAD@Kampüs’ etkinlikleri, Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde başladı.

Haberin Devamı

‘TÜBİSAD@Kampüs’  Projesi,  Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde başladı. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği bu ilk etkinlikte konuşmacılar, bilişim dünyasında meydana gelen hızlı değişimin medya ve alışveriş dünyasına etkilerini anlattı ve geleceğe ilişkin vizyonlarını üniversiteli öğrencilerle paylaştı. Açılış konuşmasını yapan Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem, “Rekabetçi bir bilgi toplumu olabilmemiz için hayal kurmayı bilen ve peşinde koşan, üretken ve girişimci bir genç nüfusa sahip olmalıyız” dedi.

Bilişim Sanayicileri Derneği  (TÜBİSAD) Dijital Medya Komisyonu tarafından tasarlanan ve hayata geçirilen, ‘TÜBİSAD@Kampüs’  Projesi,  Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde başladı  Açılış konuşması Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem tarafından yapılan etkinlikte: Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar, ‘İçerik Kral mı?’, akakçe.com Kurucusu Koray Karataş da, ‘İnternet ile yeni nesil alışveriş: Uygulama ve Fırsatlar’ başlıklı sunumlar yaptı.

TÜBİSAD Dijital Medya Komisyonu Başkanı ve Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem yaptığı açılış konuşmasında, 80’li yılların başından itibaren yaşadığımız bilişim dönüşümü ve internet devrimi ile gelinen noktayı anlatarak,  hayatımıza giren yeni kavram, cihaz ve akıllı teknolojilerden bahsetti.
Ertem,  günümüzde kullandığımız her teknolojinin, aslında geçmişte birilerinin hayali olarak başladığını, teknoloji ve innovasyon anlamında sonsuz bir gelişme süreci olacağının bilinmesi gerektiğini belirterek,’ Rekabetçi bir bilgi toplumu olabilmemiz için hayal kurmayı bilen ve peşinde koşan, üretken ve girişimci ve genç nüfusa sahip olmalıyız’dedi.

TEKNOLOJİ İÇERİK İLE İŞBİRLİĞİ YAPMALI

Etkinlikte ‘İçerik Kral mı’ başlıklı bir sunum yapan,  Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar; teknolojinin çok hızlı ilerlediğini, yayıncıların bu dönüşüm içerisinde yavaş kaldığını belirtti. Acar, teknoloji ve internet servislerinin, kullanıcıların kendi ürettiği içeriklerden bir dünya yaratmayı denediğini ancak, anlamlı ve profesyonel içerik olmadan rekabetin de var olamayacağını vurguladı.

Teknoloji dünyasının içerik sağlayıcılarla doğru iş modeli geliştirmesi gerektiğini belirten Acar, içerik bulunmadığı sürece sürdürülebilir bir ekonomi ve kalıcı bir mecra ortaya çıkmayacağını söyledi.

Sahnenin artık yayıncılarda olduğunu belirten  Acar, rekabetin yeni başladığının altını çizdi.Acar; ayrıca, interaktif okuyucu ile doğrudan iletişim kuran, sosyal medya ile dost, profesyonel bir anlayış ile yayın yapan ve anlık tepkilerden etkilenmeyen medya organlarının bu süreçte öne geçeceğini ifade etti.

ALIŞVERİŞİN BİÇİMİ DEĞİŞECEK

‘ Akakçe.com’ Kurucusu Koray Karataş da yaptığı, ‘İnternet ile yeni nesil alışveriş: Uygulama ve Fırsatlar’ başlıklı sunumda, akakce.com’un internet ve mobil platformlarda 10 yıldır fiyat karşılaştırma hizmeti verdiğini ve online alışverişte çok hızlı bir gelişim olduğunu söyledi.

Gelecek kuşakta alışveriş yapmanın biçiminin değişeceğini vurgulayan Karataş, online alışverişin hızının artarak devam edeceğini, marketlerden doğrudan yapılan alışverişlerde de dijital teknolojiden daha çok yararlanılacağını vurguladı.

Karataş, hem arz, hem talep tarafında oluşacak bu dijital etki ile yeni kariyer olanaklarının, belki de bugün adı henüz konmamış yeni meslek kollarının ortaya çıkacağını, bunların da üniversiteden yeni mezun olacak gençler açısından yeni fırsatlar oluşturacağını ifade etti.

11 ÜNİVERSİTEDE TOPLANTI YAPILACAK

Dijital Medya Sektörü hakkında bilgi vermek, dijital medya kullanımının niteliğini artırmak, üretkenliği yaygınlaştırmak ve öğrencilerle yüz yüze iletişim kurmak amacıyla düzenlenen etkinlikler kapsamında 2011 yılı boyunca, 11 Üniversitede toplantılar yapılacak.  Diital Medya Sektörü’nün önde gelen isimlerinin konuşmacı olacağı toplantılar kapsamında güncel temalar, seminerler çerçevesinde ele alınacak, katılımcılarla bire bir görüşmeler yapacak.

TÜBİSAD Dijital Medya Komisyonu: TÜBİSAD’ın,  sektördeki gelişmeleri daha iyi takip edebilmek ve yönlendirebilmek için oluşturduğu uzman 11 alt çalışma komisyonlarından birisi olan Dijital Medya Komisyonu, Dijital teknolojilerin yakınsamasıyla oluşan yeni yaşamı ve iş yapma biçimlerini aktif olarak takip etmek ve bu gelişmeler hakkında tüm sektörleri bilgilendirmek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Komisyon, akademisyenler, araştırmacılar, fütüristler, medya ve iletişim sektörü liderlerinden oluşuyor

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!