Güncelleme Tarihi:
PC dünyasında en çok ses getiren yeni oyunlardan olan Assassin's Creed'in içerisinden DirectX 10.1 desteğinin çıkarılmasının ardında ne yatıyor? Kulislerde duyulan iddialar, bu şekilde oyunda ATI'nin Radeon serisi kartlarının yakaladığı performans avantajının yok edildiği ve bu sayede de Nvidia'nın öne geçirildiği şeklinde! Nvidia'nın bu operasyonda parmağı olup olmadığı araştırılıyor.
Teknik olarak bakıldığında Assassin's Creed içerisinde yer alan DX10.1 API'si Anti-Aliasing'i tek seferde gerçekleştirebiliyor, bu sayede DX10.1'i destekleyen ATI Radeon HD 3000 kartlar sadece DX10.0 desteği veren Nvidia kartlara karşı bariz bir performans avantajına sahip oluyorlar. Ayrıca Assassin's Creed'de özellikle Nvidia donanımlarda geniş ekran desteğindeki problemler ve kilitlenmeler yaşanıyor.
Ubisoft bu problemleri gidermek için bir yama yayınladı. Ancak bu yamayı yükleyen kullanıcılar oyunun daha stabil (Nvidia kartlar için) çalıştığına fakat bu sefer de DX10.1 desteğinin oyundan çıkarıldığına şahit oldular. Donanım forumları bir anda bu konuyu irdeleyen ve Ubisoft - Nvidia ilişkisini sorgulayan mesajlarla dolup taşmaya başladı.
Nvidia sessizliğini korurken Ubisoft teknik bir açıklama yaptı, ancak kimseyi tatmin edemedi. Bu arada Assassin's Creed'in Nvidia destekli (The Way It's Meant To Be Played) bir oyun olduğu için rüşvet iddiaları ayyuka çıkmış durumda. Ne de olsa Nvidia Assassin's Creed'in reklamları için 2 milyon dolar yatırım yapmış durumda ve bu desteği her an çekmesi mümkün.
ATI ise bu konuda http://www.rage3d.com/articles/assassinscreed sayfasında teknik bir açıklama yapmakla yetindi.