Güncelleme Tarihi:
Microblog sitesi Twitter, geçtiğimiz yıllar içerisinde haber avcıları için vazgeçilmez bir hazineye dönüşmüş durumdaydı ancak yeni bir araştırma, haber organizasyonları ve internet sitesi arasındaki haber alışverişinde ciddi bir düşüş göstermekte.
Araştırmaya göre sosyal medya platformu, şu anda standart bir haber organizasyonunun trafiğinin sadece yüzde 1.5'inden sorumlu durumda. Araştırmayı yapan sosyal analitik firması Parse.ly tarafından söylenene göre her haber yayını için 8 tweet, her tweet için 3 tıklama ve her orijinal tweet için 0.7 retweet söz konusu.
Tabii ki bu oranlar ortalamayı belirtmekte ve farklı haber organizasyonları için farklılıklar söz konusu. Parse.ly, başarının sırrının Twitter üzerinde ne kadar aktif olunduğundan ziyade, daha fazla insana hitap eden şeylerin paylaşılması olduğunu söylemekte.
Digital Trends internet sitesinin de belirttiği üzere, Facebook ve Google kadar büyük olmasa da, Twitter'ın haber ekolojisinde önemli bir yeri bulunmakta. Gerçek anlamda Twitter üzerinde "başlayan" haberler, diğer sosyal medya ağlarına yayılabiliyor.
Sitenin söylediğine göre yayıncıların üst yüzde 5'lik grubunun toplam trafiklerinin ortalama yüzde 11'i Twitter üzerinden gerçekleşmekte. Nieman Lab gibi bazı organizasyonların ise trafiklerinin yüzde 15'i Twitter'dan kaynaklanmakta.
Ancak genellemeye bakıldığında, Twitter'ın bir haber kaynağı olarak konumunun gerilemeye başladığı kolaylıkla görülebiliyor...