A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2013 12:04
Sosyal paylaşım sitesi Twitter, işlerine ve patronlarına duydukları öfkeyi sosyal medyada açıkça dile getirenlere, bunun riskleri hakkında uyarıda bulunmak üzere yeni bir aracı devreye soktu.
Twitter'ın şaka yollu olarak "FireME" (kov beni) adını verdiği uyarı aracı, işleri ve patronları hakkında kötü yorumda bulunanlara, bunu, herkesin görebileceği bir ortam olan sosyal medyada yapmanın riskleri konusunda bilgi veriyor.
Hanover Üniversitesi'nden Ricardo Kawase ve arkadaşları tarafından geliştirilen "FireMe" uyarı aracı, işleri ve patronları hakkında Twitter'da kötü yorumda bulunanları ele veren sözleri tarayan bir algoritma ile çalışıyor. Bu şekilde yorumlarda bulunan kullanıcılar daha sonra, "FireMe" aracından otomatik olarak gönderilen, "Patronunun senin, 'İşimden çok nefret ediyorum' dediğini öğrendiğini düşün. Sen bu sözleri Twitter'da söyledin ve tüm dünya bunu görebilir" şeklindeki bir tweet ile uyarılıyor.
FireMe uyarıları, kullanıcılara, işten kovulma şanslarını yüzdelerle gösteren, "FireMeter"ın (Kovma metre) skorlarını içeren bir bağlantı ekiyle geliyor. Sadece şaka amaçlı olarak oluşturulan "FireMeter" skoru, kullanıcıların attıkları 100 tweette ne sıklıkla işlerinden olumsuz ifadelerle söz ettiğine ve hakaret içeren sözler kullandığına dayanarak hesaplanıyor.
Uyarıyla gönderilen başka bir bağlantıda da kullanıcılara, "Bu uygunsuz tweeti sil", "Twitter hesabımdaki gizlilik ayarlarını denetle" ve "Aldırmıyorum" seçeneklerinden birini seçme imkanı sunuluyor.
"FireMe" ekibi, uyarı aracının kullanıldığı 3 hafta içinde 4304 "FireMe" uyarısı alan kullanıcıdan 249'unun, uyarıyı aldıktan 2 saat sonra kötü yorum içeren tweetlerini sildiğini bildirdi. Ekip, yolladıkları FireMe uyarılarının ardından birkaç kişiden "Teşekkürler dostum" ve "İşimden nefret ettiğimi zaten biliyorlar. İşimden ayrılma sürecindeyim. Uyarı için yine de teşekkürler" şeklinde mesajlar aldıklarını belirtti.
Yapılan analizler, işleri hakkında olumsuz yorumlar yapanların, devamlı kullanıcılardan daha fazla sayıda tweet attığını ve bu tweetlerin işleri hakkında iyi yorumlarda bulunanlardan daha az takip edildiğini gösteriyor.
Çalışmaya ilişkin verilerin, gelecek ay Paris'te yapılacak "Web Science" konferansına sunulacağı bildirildi.