Güncelleme Tarihi:
Acarer, görüşme sonrasında Dublin'de gerçekleştirilen görüşmenin "çok olumlu geçtiğini" söyledi. Acarer, görüşme konularının mevcut işbirliğinin güçlendirilmesi, karşılıklı talep ve önerilerin ele alınması, Twitter'dan tehdit ve kişisel hakların ihlali, mahkeme kararlarının uygulanması sürecinde ortaya çıkan sorunlar gibi başlıklardan oluştuğunu ifade etti. Görüşmede ele alınan konular arasında ofis açılması konusu da gündeme geldi.
İlki 14 Nisan'da Ankara'da yapılan toplantının Dublin'deki ikinci turunda en somut gelişme, "Türkçe canlı destek hattının kısa süre içinde devreye gireceğinin" ifade edilmesi oldu. Atılacak adıma göre Twitter'ın, bundan böyle herhangi bir şikayeti olan ya da sıkıntı yaşayan kullancılara destek olmak ve sorunlarını gidermek adına Türkçe canlı destek hattı kurulması kararlaştırıldı. Buna göre Twitter, Türkiye'de herhangi bir kullanıcının kişilik hak ihlali ya da tehdit gibi bir konuda canlı destek hattı ile iletişime geçerek şikayette bulunması durumunda konuyu ivedilikle inceleyip, gerektiğinde mahkeme kararı olmaksızın sorunun çözümünü kendisi gerçekleştirecek.
"İSTENİLEN, MAHKEME KARARLARININ YERİNE GETİRİLMESİ"
Türkiye 'nin internetin en hızlı geliştiği ülkelerden olduğunu ifade eden Acarer, sosyal medyanın Avrupa'da en çok kullanıldığı ülkenin İngiltere'den sonra Türkiye olduğunu kaydetti. İnternetteki hızlı değişimin beraberinde bazı
sıkıntıları getirdiğine dikkati çeken Acarer, tüm ülkelerde farklı sıkıntıların baş gösterdiğini vurguladı.
İnterneti kullanmanın sadece sosyal medyayı kullanma anlamına gelmediğini, ikisinin de farklı olduklarını ifade eden Acarer, bu görüşmeyle daha önce büyük sorunlara yol açan iletişim kopukluğunun tamamen ortadan kaldırıldığı ve önyargıların da yıkıldığı ifade edildi.
BTK Başkanı Acarer, Türkiye'de Twitter kullanıcılarıyla ilgili mahkemelerin aldığı kararların ivedilikle uygulanabilmesi adına kendilerinin bu kararları İngilizceye çevirttiklerini ve Twitter'a bu şekilde gönderdiklerini hatırlatarak, bu gibi durumların yüzde 70'inin çözüldüğünü anlattı.
Tayfun Acarer, sosyal medyada yasaklama ya da engel olarak nitelenen olayların tamamının mahkeme kararı olduğunun altını çizerek, “Twitter'dan istenenlerin tamamı mahkeme kararı. Kişisel olarak, kurum olarak istediğimiz bürokrasinin aldığı kararlar değil, BTK Kurulu'nun bir kararı değil bu. Tüm beklentimiz, mahkeme kararlarına saygı. Youtube'dan da beklentimiz budur” dedi.
"İŞLENİLEN SUÇA ORTAK OLUNUYOR"
Türkiye'nin ve Twitter'in ortada bulunan sorunları çözme konusunda karşılıklı irade gösterdiğine işaret eden Acarer, “Bizim Dublin'e gelişimiz Türkiye'nin yaşanan sorunların çözülmesi noktasındaki isteğin iradesini gösteriyor. Aynı talep ve çizginin twitter'da da bulunduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. İletişim güçlenmesi hem bizim hem de twitter'dan destek verdiği bir süreç” dedi.
Ankara'daki ilk toplantıyla Twitter ile resmi temasın sağlandığını ve bu ikinci toplantıda ise teknik konulara girildiğini anlatan BTK Başkanı Acarer, geçen süreçte mahkeme kararlarının ne kadar geç ulaştığını yada hiç ulaşmadığının
görüldüğünü ancak kurulan temaslar sayesinde tüm bu konudaki mahkeme
kararlarının artık daha hızlı bir biçimde Twitter'e iletildiğini aktardı.
Türkiye'nin büyük bir ülke olduğunu vurgulayan Acarer, “Türkiye vazgeçilecek bir ülke değil. 3 saat süren bir toplantı gerçekleştirdik. Twitter'den kişilerin tehdit edilmesiyle ilgili olarakta, aslında tehdit varsa mahkeme kararı bile gerekmez. İnsanların başına bir şey gelirse bunun hesabını kim verebilir? Tehdit edilen şahsın yaşantısı sıkıntıya sokuluyor. Mahkeme kararları uygulanmadığına işlenen bu suça ortak olunuyor” diye konuştu.
"TWİTTER, SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ KONUSUNDA İSTEKLİ"
Acarer, Twitter'ın Türkiye'de ofis açmasıyla ilgili kendi taleplerinin zaten bilindiğini bunun da Twitter yöneticileriyle bir kez daha paylaşıldığını ifade etti. Acarer, bu konuda henüz atılan somut bir adım olmadığına da dikkati çekerek, “Bu konuda bir gelişmenin olmasını istiyoruz. Somut bir şey söylenmedi.
Umuyorum önümüzdeki süreçte bu çözülebilr. Türkiye'den en üst düzeyde geldik buraya. Siyasi iradenin bu konuyu çözme isteğini gösteriyor. Geliyoruz buraya uçaktan inip 3 saat toplantı yapıp hiç burada kalmadan Türkiye'ye geri dönüyoruz” diye konuştu.
Acarer, verilen mahkeme kararlarına saygı istediklerini ısrarla yineleyerek Twitter ile yapılan görüşmelerin gelecekte başka mecralarda yaşanabilecek sıkıntılar konusunda tecrübe kazandırdığını kaydetti. Bugüne kadar Twitter'e gönderilen kararların yüzde 70'inin çözüldüğünü ifade eden Acarer, Twitter ile yapılan görüşmede Türkiye temsilcisinin de belirlendiğini aktardı.
Twitter yöneticilerini "mevcut sorunların çözümü konusunda istekli ve olumlu bir noktada gördüğünün" altını çizen Tayfun Acarer, bu konuda gelecekten ümitli olduğunu belirtti.
19 Mayıs itibarıyla Türkiye'de Erişim Sağlayıcıları Birliği'nin kurulduğunu hatırlatan Acarer, “Birliğin işlevi, görevi, mahkeme kararlarının erişim sağlayıcılarına iletilmesi. Kurulun yaptığı işin birlik tarafından yapılması sözkonusu. Ofis kiraladılar sistem temini yapıyorlar. Twitter ile ilgili yapı kurulduktan sonra bu yapıyı işler vaziyette bu birliğe devretmek istiyoruz. Biz niye burdayız; mahkemem kararının uygulatılması için. Bu yapıyı devrederken çalışan bir mekanizmayı devretmek istiyoruz. Erişim Sağlayıcıları Birliği müstakil çalışacak” dedi.
Görüşmelere katılan BTK Kurul Üyesi Ömer Fatih Sayan da Twitter ile görüşmelerin rutin hale geldiğini ve işbirliğini geliştirme adına bu görüşmelerin karşılıklı olarak yapılmaya devam edeceğini bildirdi. Sayan, Twitter'daki toplantıda firmada çalışan Türklerle de bir araya geldiklerini ifade ederek, karşılamada ekranda Türk bayrağı üzerine Türkçe “Hoş Geldiniz” yazıldığını ve çok iyi karşılandıklarını kaydetti.
Pozitif ve olumlu bir gündemin oluştuğunu ifade eden Türkiye heyeti, Twitter yetkililerinin önümüzdeki ay Türkiye'ye geleceği ve görüşmelerin İstanbul'da yapılacağı ifade edildi.