Burcu TANER/İZMİR, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Nisan 22, 2010 10:16
Google Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Bölge Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, Türkiye'de internet reklamı harcamalarının hızla yükseldiğine dikkat çekerek, İngiltere gibi merkez ülkelerde internet reklamı harcamalarının televizyonu geçtiğini kaydetti.
Google Türkiye ve Netsis'in işbirliğinde düzenlenen ‘E ticaret kapınızı çalıyor’ toplantısı EBSO'da gerçekleştirildi. Toplantıya Google Türkiye Pazarlama Müdürü'nün yanı sıra EBO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Gökçüoğlu, Netsis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ihlamur ve Genel Müdürü Timur Turgutlu katıldı. Toplantıda 2010 yılında 10 milyar dolarlık bir hacme ulaşması beklenen e-ticaretteki yeni fırsatlar anlatıldı.
Dünyada internet kullanımının hızla arttığını belirten Google Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Bölge Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, Türkiye'de de 28 milyon internet kullanıcısı ve 10-11 milyon bilgisayar bulunduğu bilgisini verdi. İnternet medyasına bir yönelme olduğunu kaydeden İçil, internet üzerinden yapılan reklamlar konusunda da sanal ortamın televizyonla olan rekabetinde giderek üstün konuma geldiğini dile getirdi. İnternete yapılan reklam harcamasının İngiltere'de televizyonu geçtiğini belirten İçil, İngiltere'de yüzde 25, Avrupa'da yüzde 20, Türkiye'de ise 2 yıl önce yüzde 3 olan internet reklamı harcamasının yüzde 10'lara çıktığına dikkat çekti.
“EN BÜYÜK RAKİP KENDİMİZİZ”
İçil, sektörlerinde ciddi bir rekabetin olduğunu belirterek, en büyük rakiplerinin ise kendileri olduğunu söyledi. Teknolojiyi yakından takip etmek zorunda olduklarını anlatan İçil, internet kullanımının hızla arttığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Dünyada 1.7 milyar internet kullanıcı var. Yani dünya nüfusunun yüzde 25'i internet kullanıyor. 11 yıl önce bu rakam 70 milyondu. Günde 3.6 milyar kez arama yapılıyor. 4.6 milyar mobil abone var. İnternet kullanımı mobil cihazlara kayıyor. Yüzde 50'si akıllı telefonlarla yapılıyor. Türkiye'de 28 milyon internet kullanıcısı ve 10-11 milyon bilgisayar bulunuyor. Yani insanlar bir şekilde internete ulaşıyor” dedi.
SOSYAL AĞ KULLANIMI 3'ÜNCÜ SIRADA
İnternetin en çok bilgi aramak için kullanıldığını anlatan İçil, bunu mesajlaşmanın takip ettiğini söyledi. İçil, dünyada bir günde en çok 322 mesajlaşma yapıldığını ifade ederek, mesajlaşmayı sosyal ağ kullanımının takip ettiğini söyledi. İnternette var olmanın ticaret için önemli hale geldiğini dile getiren İçil, “İnternette var olmak sadece web sitesine sahip olmak değil, farklı sitelerden de marka, logo ve reklamlarla görünür olmaktan geçiyor. Google Adwords reklam ağı ile firmalar tanıtımlarını yapabiliyorlar. Bu ağı kullanan basit bir tesisatçı 4 kişi ile başladığı işini bin kişi ve 100 araca çıkarttı. Bir tekstil firması da sadece yurtdışına satış yaparken, yurt içinde de aynı başarıyı gösterdi” diye konuştu.
“E-TİCARET DOĞRU KULLANILMALI”
Netsis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ihlamur da, e-ticareti doğru kullanarak büyümenin mümkün olduğunun altını çizerek çok hızlı büyüyen sektörde hızlı hareket edilmesi gerektiğini savundu. “İnternette e-ticareti doğru kullanmak demek, sadece site yapmak değil, bunu tasarlamak ve etkin yönetmekle ilgilidir” diyen Ihlamur, merkezlerini İzmir'de tutarak dünyaya açılmaya devam edeceklerini de sözlerine ekledi.