Güncelleme Tarihi:
Goode Intelligence tarafından yayınlanan “Identity Verification (IDV) Market & Technology Analysis & Forecasts 2021-2026” raporuna göre uzaktan kimlik doğrulama pazarının 2026 yılına kadar 17 milyar doları aşarak yüzde 22 oranında büyümesi bekleniyor. Rapor ayrıca, 2021 yılında 1,1 milyar olan uzaktan kimlik doğrulama işlemlerinin sayısının 2026’da 3 katına çıkarak 3,8 milyara yükseleceğini işaret ediyor.
eKYC teknolojisinin geleceğine dair önemli çıktılar barındıran rapor, hızla gelişen dijitalleşme süreci ve pandemi sonrasında artış gösteren tüketici beklentilerinin bu teknolojileri bankacılık, finans, sigorta, telekomünikasyon, otomotiv, e-ticaret, oyun gibi hemen hemen her sektör için vazgeçilmez bir standart haline getirdiğini gösteriyor. Uzmanlar, bu teknolojilerin hayata hızla adapte olmalarını yepyeni iş modellerinin bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmasına bağlıyor ve dolayısıyla beklentilerin ve pazarın değerinin ilerleyen süreçlerde de artış göstereceği ön görüyor.
ŞUBAT 2022’DE BANKALARA UZAKTAN BAŞVURU SAYISI 455 BİNE YÜKSELDİ
Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayınlanan “Uzaktan ve Diğer Kanallardan Müşteri Edinimi” raporuna bakıldığında, Ocak 2022’de Türkiye’de bankalara uzaktan başvuru sayısı 389 bin ve müşteri temsilcisi ile sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi sayısı 114 bin kişiden oluşuyor. Şubat 2022 itibariyle uzaktan başvuru sayısı yüzde 17 artarak 455 bine ve müşteri temsilcisiyle sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi işlem sayısı ise 136 bine ulaşıyor.
EKYC TEKNOLOJİLERİ HAYATIN AKIŞI İÇERİSİNE ENTEGRE OLDU VE KULLANIM ARTIYOR
Identify’ın Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Ünsal yaptığı açıklamada “eKYC teknolojileri gelinen son noktada artık geri dönülemez şekilde hayatın akışı içerisine entegre oldu ve kullanım alanı sürekli olarak gelişmeye devam ediyor. Artık sıra bu teknolojilerin kullanım alanlarının nasıl daha çok artırılabileceği, hangi sektörlere entegre edilebileceği gibi daha vizyoner yaklaşımları tartışmaya geldi. KYC alanında özellikle TBB tarafından açıklanan veriler Türk halkının dijital olarak uzaktan müşteri olmak odağındaki motivasyonunu net biçimde gösteriyor. Eskiden şirketler müşterilerini bir alana yönlendirmek için teknoloji geliştirirken, günümüzde dünya şartları ve dijitalleşme rüzgarıyla kolaylığı fark eden tüketiciler şirketlerle ortak bakış açısıyla müşteri deneyimi yolculuğunu şekillendiriyor.”