Güncelleme Tarihi:
Instagram Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Marka Geliştirme Başkanı Amy Cole, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Hikayeler’i kullanıma sunmamızdan bu yana bir yıl geçti ve Instagram topluluğunun formata oldukça yaratıcı bir şekilde uyum sağladığını gördük. Her gün dünya çapında 250 milyondan fazla insan Hikayeler’i anlarını paylaşmak ve ilişkilerini derinleştirmek için kullanıyor. İlgi çekici hikaye üretimi konusunda markalar önde yer alıyor ve son 28 günde Instagram’daki işletmelerin yarısı bir Hikaye paylaştı. İşletmelerin, yeni ve mevcut müşterilerinin hayal gücünü yansıtmak için Hikaye kullanımını nasıl geliştirdiğini görmekten heyecan duyuyoruz.”
Bireysel kullanıcılar kadar, işletmeler de Instagram’ı insanlarla yakınlaşmak, ilişkilerini geliştirmek için kullanıyor ve beş hikayeden biri, “Direct Message” (özel mesaj) alıyor. Kullanıma sunulduğu günden bu yana işletmeler Instagram Hikayeler’i şunlar için kullanıyor:
Zamanla oynamak: gelip geçiciliği kısıtlı zamanda tamamlanacak satış promosyonları ve zaman konusunun hassas olduğu indirimler için kullanmak
Promosyonlar yapmak, yarışmalar düzenlemek: topluluklarla iletişim kurmak ve geri bildirim istemek
Öğretici içerikler oluşturmak: müşterilerine yeni fikirler için ilham vermek
Keşif için yüreklendirmek: markanın insanları etkilemesi için kısa tanıtım videoları ve benzeri içerikler yayınlamak
Perde arkasını görmek: topluluğa özel, gerçek görüntüler vermek
İstatistiklerle Instagram Hikâyeler:
1 Kasım 2016 tarihinde Hikayeler’de lanse edildiğinden bu yana toplam Boomerang sayısı: 1.364.663.130
@mention’lar hikayelerin içindeki etiketlemelerin yarısından fazlasını oluştururken, etiketlere ve hashtag’lere kıyasla üzerlerine tıklanma olasılığı da daha yüksek.
Yaklaşık 21 milyon günlük tıklama ile bir Hikaye’den lokasyon sayfasına, hashtag sayfasına veya bir @mention’a (profile) gidiliyor.
Bu 21 milyon tıklamanın %75’i bir @mention’a (profile) giderken, bu tür metadatalar ile yaratılan hikayelerin yalnıza %56’sı bir @mention (profil) içeriyor. Bu durum, mention’ların daha yüksek tıklanma ve yönlendirilme oranı olduğunun bir göstergesi.
İnsanların bir arkadaşlarına, ilgilendikleri hesaplara veya markalara erişmek için tıklama olasılığı, bir lokasyon veya hashtag’den daha yüksek olduğu için, bu istatistik de paylaşılan deneyimler yoluyla ilişkileri güçlendirme konusundaki Instagram’ın yeni misyonunu destekliyor.
En çok etiketlenen lokasyonlar:
Instagram’ın verilerine göre en çok kullanılan hashtag’ler ise şöyle:
En çok kullanılan yüz filtreleri: