Güncelleme Tarihi:
Turkcell, 2016 yılında 100 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen oyun pazarına Gamecell ile adım attı. Gamecell’in tanıtım toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, ilk aşamada platform üzerinden 2 binden fazla oyunun satışa sunulduğunu söyleyerek “Dünyada her 3 kişiden birinin, Türkiye’de ise 30 milyon kişinin oyun oynadığı bir dönemdeyiz. BigKazan işbirliği ile hayata geçirdiğimiz Gamecell ile hedefimiz Türkiye’de 30 milyon oyuncuya ulaşmak. Bu platformun oyunseverlerin sadece oyun satın aldıkları değil turnuvalara katıldıkları, takım kurdukları, oyun dünyasından en son gelişmeleri takip ettikleri bir platform olmasını arzuluyoruz” diye konuştu.
Mağazalardan oyun satışının bir süre sonra tarihe karışacağını kaydeden Bütün, “Online olarak satın alınan oyunlar indirilirken, dosya boyutunun yüksek olması oyuncunun internetteki adil kullanım kotasını etkiliyor. Gamecell’de ise 20 TL ve üzeri oyun alan Superonline fiber kullanıcıları, istedikleri bir gün Turbo Butonu’nu kullanarak Adil Kullanım Kotası ve hız limitine takılmadan oyunlarını indirebilecekler” dedi. Türkiye’de oyunseverlerin yarısının satın aldıkları oyunun ücretini mobil ödeme ile yüzde 38’inin ise kredi kartı kullanarak ödediğini belirten Bütün, “Gamecell kullanıcıları satın aldıkları oyunun ücretini Turkcell veya Superonline faturalarına yansıtılarak taksitle de ödeyebilecekler. Yani Gamecell’den oyunu hem taksitle alabileceksiniz hem de oyunu indirirken internet kotanız eksilmeyecek” değerlendirmesini yaptı. Bütün, oyunseverlere ayrıca Gamecell’in açılışına özel portalde bulunan tüm oyunların 1 hafta boyunca yüzde 25 indirimli olacağı müjdesini de verdi.
TÜRKİYE PAZARI 2 MİLYAR TL
- Newzoo tarafından yayınlanan Global Oyun Pazarı Raporu’na göre 2016 yılında dünyada oyun pazarının büyüklüğün 100 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
- Dünyada toplam 2.1 milyar oyuncu olduğu tahmin ediliyor. 2.1 milyar kullanıcının 700 milyondan fazlası online oyun oynuyor.
- Türkiye’de oyun pazarının büyüklüğü 2 milyar TL’yi (755 milyon dolar) aşmış durumda. Mobil oyun gelirleri 600 milyon TL (298 milyon dolar).
- Türkiye, dünyada oyun gelirlerinde en büyük pazar konumundaki ilk 100 ülke arasında 16’ncı sırada.
Uluslararası turnuvalar geliyor
Gamecell, dünyada son yıllarda hızla büyüyen e-Spor kategorisinde de iddialı. E-Spor organizasyonlarını 2015’te 188 milyon kişinin izlediğinin altını çizen İsmail Bütün, şöyle konuştu: “Bu maçları dünyanın en fazla seyirci çeken ligi NBA’den bile daha fazla kişi seyrediyor. Dünyada 14 binden fazla amatör takım, 60 binden fazla e-Spor oyuncusu var. Bunların 4 binden fazlası lisanslı e-Spor oyuncusu. 2019 yılında pazarın 1.5 milyar doları aşması bekleniyor. O nedenle e-Spor turnuvalarını Türkiye’de de gerçekleştirmeyi çok istiyoruz. Takımlarımızın büyük ödüllü global turnuvalarda başarıya ulaşmaları için her türlü desteği vermeye hazırız. BigKazan’ın deneyiminin de önemli olduğunu düşünüyorum.”