Güncelleme Tarihi:
B2CDirect, Türkiye'den 4 milyona yakın ürünün satışa açıldığı global pazaryeri “Bringly” Rusya’da ilgi görüyor. Günlük ziyaretçi sayısı 50.000 tekili geçen sitede en çok ilgi gören kategorilerin başında ise hazırgiyim ve ayakkabı geliyor. Oyuncak, anne-bebek ürünleri ve aksesuar kategorileri de büyük ilgi gören diğer ürün grupları.
Ülkemizde faaliyet gösteren 2,5 milyon kayıtlı KOBİ’nin 900.000’i potansiyel ihracatçı durumunda ama bu KOBİ’lerin sadece 65.000’ini ihracat yapıyor. Türkiye’deki satıcıların Rusya ile yapacağı e-ihracat işlem hacminin 2023’te 1 milyar dolara ulaşacağını öngörülüyor. Rusya’nın sahip olduğu toplamda 10 milyar Dolar’lık sınırötesi e-ticaret işlem hacminin de 2023 yılında 15 milyar dolar üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağını tahmin ediliyor.
Yakın zamanda hayata geçirelecek yeni çözümlerle iki ülke arasındaki ticarette yerel para birimlerinin de kullanılmasına imkan tanınacak, bu kapsamda ürün satışında Ruble olarak fatura kesebilirken, söz konusu platformdan gelecek hizmet faturasında ise Türk Lirası olacak.