Güncelleme Tarihi:
Görme engellilere yönelik çalışmalarıyla dikkat çeken BlindLook isimli girişim, ses odaklı teknolojisiyle, markaların ürün ve hizmetlerini görme engelliler için erişilebilir hale getiriyor.
BlindLook, 2019 yılında Sadriye Görece ve Cihat Ersin Aydın tarafından kuruldu. Sadriye liseyi Amerikan Dışişleri Bakanlığı’nın bursuyla Amerika’da tamamlamış, erişilebilir oy sisteminin Türkiye’ye gelmesinde aktif rol almış bir görme engelli. Cihat ilk girişimini 18 yaşında kurmuş, organik köpek mamasından sağlıklı atıştırmalığa kadar birçok farklı iş modeli denemiş, girişimciliğe dair eğitimini dünyanın en saygın kurumlarından almış, tutkulu bir girişimci. Başlangıçta restoranları ve menülerini görme engelsiz hale getirmek amacıyla yola çıktılar. Bu amaçla sesli dijital menü ve sesli navigasyon desteği sağlayan ürününü geliştirdiler. Söz konusu ürün ile 1000’i aşkın restoranı görme engelsiz hale getirdiler.
BlindLook iletişimin %80 görme odaklı olduğu bu dünyada, görme engelliler için %100 ses odaklı bir dünya yaratıyor. Ürünleri ses odaklı teknolojisi ile erişilebilir hale gelen markalar Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) oluyor. BlindLook 2 yıl gibi kısa sürede 20’yi aşkın kurumsal markayla partnerlik kurdu.
2 Yıl gibi kısa süreye ulusal ve uluslararası 8 farklı ödül sığdıran girişim, 2021 yılında Amerika ve İngiltere’deki operasyonlarını başlattı.