Güncelleme Tarihi:
Bahadırlı, Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Platformunun (TEHAD) İstanbul Teknik Üniversitesinde (İTÜ) düzenlediği "Akıllı Şehirler ve İnovasyon" konferansında Uber'e ve trafik sıkıntısına ilişkin bilgiler verdi.
Dünyada 1,2 milyar araba bulunduğunu aktaran Bahadırlı, arabaları genelde bir kişi kullandığı için trafik sıkışıklığının yaşandığını söyledi.
Trafik sıkışıklığının yaşam kalitesini düşürdüğünü aktaran Bahadırlı, "Tomtom Trafik Endeksi 2015 verilerine göre dünyada trafik sıkışıklığının en yüksek olduğu 3'üncü şehir İstanbul. Mexico City birinci. Mexico City'de insanlar bir senede 5 haftayı trafikte bekleyerek geçiriyor." diye konuştu.
Bahadırlı, "Uber'in Türkiye'de bir şirketi var, vergilerimizi ödüyoruz. Bu konuda bir sıkıntımız yok. Diğer yandan da Uber bulunduğu tüm ülke ve şehirlerde ulaşım komiteleriyle birlikte çalışıyor. Bu İstanbul'da da böyle." değerlendirmesini yaptı.
Uber'in İstanbul'da 2,5 senedir faaliyet gösterdiğini anlatan Bahadırlı, "İstanbul'da 3 binin üzerinde kayıtlı sürücü ortağımız mevcut." bilgisini verdi.
"TEMİZ SABIKA KAYDI BULUNAN ŞOFÖRLERİ TERCİH EDİYORUZ"
Bahadırlı, "İsteyen herkes Uber'e kayıt olamıyor. İki ürünümüz var. Birincisi Uber Taksi, bildiğimiz sarı taksiler, ikincisi de VIP taşımacılığı yapan Uber XL. Uber XL taksiden yüzde 10 kadar daha pahalı. 'Ücret paylaş' tuşuna basarak ödemeyi bölüşebiliyorsunuz. Bu hizmette ortalama varış süresi 5 dakika. Türkiye'de başladığımızdan beri sadece lisans ve belgeleri tam olan araçları Uber sistemine kabul ediyoruz. Ayrıca temiz sabıka kaydı bulunan şoförleri tercih ediyoruz." bilgilerini verdi.
Uber'in dünyada 73 ülke ve 450 şehirde 5 milyon günlük yolculuğu organize ettiğini anlatan Bahadırlı, "Uber'in globalde 1,5 milyonun üstünde aktif sürücü ortağı var. Uber'in en önemli avantajlarından bir tanesi aynı zamanda şehirlere, ülkelere yeni iş olanakları sağlaması, ekonomilere gözle görülür katkılarda bulunması." diye konuştu.
"ELEKTRİKLİ METROBÜSLER YOLLARA ÇIKACAK"
TEHAD Yönetim Kurulu Başkanı Berkan Bayram ise yeni neslin araba satın alma tercihlerinin köklü bir şekilde değiştiğini ifade ederek, "Tesla Model 3'e 400 bin ön sipariş verdi. Endüstri 4.0'ın çıktılarından biri olarak tedarik zinciri kırılmaya başladı. Bayiye ihtiyaç azalıyor." değerlendirmesini yaptı.
İstanbul'da paylaşım ekonomisine olan ilginin günden güne arttığını belirten Bayram, regülasyonların da modern bir yapıya kavuşmaya başladığını söyledi.
İstanbul Büyükşehir belediyesinin (İBB) İstanbul'daki ulaşım konusunda önemli adımlar attığını ifade eden Bayram, "Bu yıl sonuna gelmeden elektrikli metrobüsler yollara çıkacak. Elektrikli metrobüslerin şarj istasyonlarından en az bir tanesinin Topkapı'da olmasını ve trafolarla desteklenmesini bekliyoruz. İki yıl içinde de 200 elektrikli otobüs yollara çıkacak, bu İstanbul için oldukça umut verici bir gelişmedir"
"ŞİRKET ARAÇLARI AZALTILSIN"
General Electric Türkiye İnovasyon Merkezi Lideri Ussal Şahbaz ise şirket arabalarının İstanbul trafiğinde büyük bir yer kapladığını belirterek, "Şirketler filo kiralamasını vergiden düşüyor, bu yüzden çok fazla şirket aracı var trafikte. Benim önerim trafikteki şirket araçlarının sayısı azaltılsın. Bu noktada şirketler Uber gibi uygulamaların kullanımını da vergiden düşebilse İstanbul'da trafik bir hayli azalırdı." değerlendirmesini yaptı.
"Taksi plakasının fiyatıyla o taksi aracının fiyatı arasındaki uçurum azaltılmadıkça biz ülke olarak bu taksi sorununu çözemeyiz." diyen Şahbaz, Türkiye'deki taksi sayısı ve ücretlendirme konusunun uzun sürede çözülemeyeceğine işaret etti.