Güncelleme Tarihi:
“Ülkemizde e-spor alanında büyük bir potansiyel olmasına rağmen internet problemi yaşayan takımlar küresel arenada gücünü gösteremiyor” diyen TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Halil Nadir Teberci: ”2021’de 1,1 milyar doları yakalayan e-spor sektörü ülkemiz için de önemli bir ekonomik potansiyele sahip. Nüfusumuzun internet kullanım oranına bakıldığında e-sporun ülkemizde önemli bir ivme kazanması çok doğal. Özellikle pandemi bu alana ilgiyi daha da artırdı. Bu sevindirici bir durum ancak üzülerek görüyoruz ki e-spor oyuncularımız küresel arenada rakipleriyle yaptıkları maçlarda çok sık olarak ping sorunlarıyla karşılaşıyorlar. Biz gençlerimizin yüksek hızlı interneti hakkettiklerini düşünüyoruz. Bu sebeple ilgili kurumların fiber altyapı geliştirme çalışmalarını hızlandırmalarını bekliyoruz.” diyor.
İnternetin, bilgisayarların ve oyunların gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla giderek daha fazla kişiyi kapsayan e-spor alanı giderek gelişiyor. 2022 yılında e-sporun piyasa değerinin ise 1,3 milyar doları bulması bekleniyor. E-spor alanı gelişirken e-spora ilgi duyan, kariyerini e-spor üzerinden inşa eden gençlerin sayısı da her geçen gün artıyor. KPMG’nin geçen yıl açıkladığı rapora göre dünyada yaklaşık 32 milyon e-spor sporcusu bulunuyor ve bu sayının katlanarak artması bekleniyor.
Türkiye de e-spor alanında hızla gelişen ve global arenada pek çok e-spor sporcusunun bulunduğu ülkeler arasında yer alıyor. Ancak ülkemizde yüksek hızlı internet altyapısının yaygınlaşmamış ve özellikle fiber altyapı noktasından gerekli yatırımların yapılmamış olması Türk e-spor oyuncularının güçlü bir kariyer inşa etmelerini engelliyor. Son olarak geçtiğimiz yıl Türkiye’den uluslararası bir e-spor oyuncusunun sözleşmesi yaşadığı ping sorunları nedeniyle feshedildiği gündeme gelmişti. İnternet altyapısı nedeniyle yükselen ping değerleri sporcuların rakiplerinden geri kalmasına neden oluyor. Bir bağlantıya tepki verilme süresi olarak tanımlanan ping sorunu nedeniyle oyuncular kendi bilgisayarından çıkan bir verinin rakiplerinin bilgisayarına ulaşma süresinin artması ve rakipten gelen verinin alınmasının uzun zaman alması nedeniyle yarıştan geri kalabiliyorlar. TELKODER e-spor alanında aldığı uzman görüşleri kapsamında şu verileri de paylaşıyor: Türkiye’den bir takım örneğin Danimarkalı bir takımla karşılaştığında maçın oynanacağı sunucuya erişimi en az 50ms ve üzeri iken rakibin aynı sunucuya erişimi 10-15ms arası oluyor. Bu profesyonel seviyede bir oyuncu için uçurum sayılabilecek bir değer oluyor. Özetle Türkiye’deki global e-sporcuların yaşadıkları en büyük problem ping sorunu olarak öne çıkıyor. Bu değerler e-sporcuların performanslarını tam olarak ortaya çıkarmasını engelliyor. TELKODER olarak e-sporcuların, tüm gençlerimizin ve internet kullanıcılarının yüksek hızlı interneti hakkettiğini düşünüyor ve fiber yatırımlar için karar vericilerin daha fazla destek vermesini rica ediyoruz.”