Güncelleme Tarihi:
Bu yeni teknolojinin kameralar kullanarak televizyon izleyen ya da bir websitesini inceleyen kişilerin mimiklerini ve gösterdikleri duygusal tepkileri kayda alıp analiz ettiği belirtildi.
Saniyede bir kez yüz hareketlerini kayda alan bu yeni cihazın insanların televizyon programlarına verdiği “bilinçaltı” tepkileri inceleme imkanı sunduğu belirtildi.
İngiliz Independent gazetesi konuyla ilgili haberinde CrowdEmotion’ın BBC Worldwide ile uzun süredir iş birliği yapmakta olduğunu belirtti.
Haberde, BBC’nin uluslararası internet sitesindeki reklamların kullanıcılara etkili bir biçimde ulaşıp ulaşmadığının ölçülebilmesi için 5 bin kişi üzerinde bu teknoloji kullanılarak yapılan deneyin oldukça başarılı olduğu belirtildi.
CrowdEmotion ile BBC’nin ortaklaşa gerçekleştirdiği bir başka online deneyde ise bilgisayarlarının kamerasını açtıktan sonra internet sitesi üzerinden 200 kadar deneğin tepkilerinin ölçüldüğü açıklandı.
BBC yetkilileri gelecekte yapılacak deneylerin yayınlanan programları şekillendirmeyeceğini, ancak izleyicileri “sevecekleri” programlara yönlendirmek için kullanılacağını söyledi.