Güncelleme Tarihi:
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, sabit telefonlar için gerçekleştirilen "hat iptali" başvurularında sadece "görüşmelere kapatma" işlemi yapılarak, abonelerin birkaç yıl sonra borçlu çıkarılıp mağdur edildiğini öne sürerek, “Taleplerinin hattın kapanması şeklinde olması tüketicinin lehinedir. Böyle yaptığı zaman tüketici bu tür sürprizlerle karşılaşmaz" dedi.
Yılmaz, yaptığı açıklamada, sabit telefon hatlarının kapatılmasıyla ilgili son zamanlarda yoğun şikayetler aldıklarını ve bu kişileri tüketici hakem heyetlerine yönlendirdiklerini söyledi.
Şikayetler doğrultusunda yaptıkları incelemede ilgili şirketin, başvuru yapan abonelerin hatlarını iptal etmek yerine telefonlarını görüşmelere kapattığı bilgisine ulaştıklarını dile getiren Yılmaz, dernek olarak şikayetçi vatandaşlara her türlü hukuki desteği verdiklerini anlattı. Hattı iptal edilmeyen, sadece görüşmelere kapatılan telefonla ilgili tüketiciye her ay "sabit ücret" uygulamasının devam ettiğini vurgulayan Yılmaz, şöyle konuştu: "Şirket, parayı hemen istemiyor. 3-4 yıl sonra müşteriye borç yazısı gönderiyor. Bazı tüketicilerin, kendilerine çıkarılan borcu ödediğini öğrendik. Son günlerde derneğimize, abonelere, hattını kapattırdığı halde geçmiş yıllara ait borçlarına ilişkin ciddi şikayetler geliyor. Tüketicilerden, çeşitli kampanyalar çerçevesinde 3 yıl, 6 yıl, hatta 10 yıl öncesinden kaldığı söylenen borçları ödemeleri isteniyor. Taleplerinin hattın kapanması şeklinde olması tüketicinin lehinedir. Böyle yaptığı zaman tüketici bu tür sürprizlerle karşılaşmaz."
Türk Telekomünikasyon A.Ş'nin açıklaması
Sabit telefon görüşme hizmeti sağlayan Türk Telekomünikasyon A.Ş'den yapılan açıklamada ise şu ifadeler kullanıldı: "Müşteri odaklı yaklaşımı ilke edinen ve tüm faaliyetlerini bu doğrultuda sürdüren şirketimiz, müşterilerimizden gelen her türlü geri bildirimi hassasiyetle değerlendirmektedir. Müşterilerimizin hat kapatmaya yönelik başvurularını bazı durumlarda çağrı merkezimize 'dönemsel kapatma talebi' olarak ilettikleri, onayları üzerine bu yönde işlem yapıldığı anlaşılmaktadır. Türk Telekom, buna benzer, yanlış anlamadan kaynaklanan sorunlarda müşteri mağduriyetini engellemek için kendisine ulaşan müşteri şikayetlerini hızla inceleyip değerlendirerek çözüme kavuşturmaktadır."