Güncelleme Tarihi:
Değişmeyen tek şey değişim derler ama her yeniliğin her koşulda olumlu sonuç vermesinin de garantisi yok. Bundan bir süre önce ünlü Digg sitesinin tasarımını değiştirdikten sonra kullanıcılar tarafından eleştiri yağmuruna tutulmuştu. Üstelik tepkiler eleştirilerle de sınırlı kalmamış, Digg ciddi anlamda kullanıcı kaybına da uğraşmıştı. Görünüşe göre son derece hassas olan tasarım konusunda internetin popüler siteleri henüz gerekli dersi almamışlar. Tasarım değişikliğinin son kurbanı da ünlü Gizmodo sitesi oldu.
Gizmodo'nun sahibi Gawker Media, internette sık sık karşımıza çıkmayan sıra dışı ve son derece cesur bir tasarım değişikliğine gitti. Sonuç ise tam bir felaket. Kullanıcılar tasarımı beğenmediler. İnternet kullanıcılarının büyük oranda yeniliklere açık olduklarına dair inanışa rağmen, alışkanlıklarından vazgeçmek istemediklerine her Facebook tasarım değişikliği sonucunda çıkan tartışmalardan anlamak mümkün.
Görünen o ki Gizmodo kullanıcıları alışkanlıklarına ortalama kullanıcılardan çok daha bağlılar çünkü, bu sayfada da görebileceğiniz Alexa oranlarına göre Gizmodo son bir ay içerisinde tam %36,3 oranında ziyaretçileri kaybetti bile. Daha da kötüsü eğer bu konuda bir adım atılmazsa popüler site kan kaybını da sürdürecek.
Aslında aynı sorun, yayın grubunun diğer siteleri için de geçerli. Başka Lifehacker ve Kotaku olmak üzere, gruba bağlı tüm internet siteleri aynı tasarıma geçmiş durumda ve ziyaretçi sayısındaki düşüş diğer siteleri de etkiliyor.
Bakalım Gawker, bu sorunu nasıl aşacak? Bekleyelim ve görelim...