Güncelleme Tarihi:
Super Mario Run oyunu nihayet Türkiye dahil tüm dünyada yayınlandı. Ücretsiz olarak indirilebilen Super Mario Run kullanıcılardan da yoğun ilgi gördü. Ancak bir kötü haberimiz de var! Android cihazlara Super Mario Run'ın gelmesi uzun bir süre için düşünülmüyor!
Nintendo ve Apple ortaklığıyla iPhone 7 etkinliğinde duyurusu yapılan Super Mario Run, dün akşam yayınlandı. 195 MB gibi bir boyuta sahip olan oyun, endless run dediğimiz sonsuz koşu türünde bir örnek olarak ön plana çıkıyor. Super Mario Run, temelde Flappy Bird tarzı bir mantığa sahip. Yatay eksende sürekli hareket eden Super Mario karakterinin belirli engelleri atlamasını, karşısına çıkan çeşitli düşmanları yenmesini sağlamak için ekrana tıklatmanız gerekiyor. Yeri geliyor bir kez hafifçe tıklatarak, yeri geliyor birden fazla kez tıklatarak oyunda ilerliyor, bir yandan da altınları toplayarak puan kazanıyorsunuz.
İNTERNETSİZ OYNANAMIYOR!
Oyun genel olarak yirmi yıl öncesinin Game Boy oyun konsollarında monokrom ekranda oynanan Super Mario World oyunundan izler taşıyor. Oyunda üç temel mod bulunuyor. “World Tour” modu oyunu tek başınıza, altı alemde, 24 farklı seviyede oynamanıza izin veriyor. “Toad Rally” ise arkadaşlarınızla yarışmanızı, zamanlarınızı karşılaştırarak yarışmanızı sağlıyor. “Mushroom Kingdom” ise kendi güzergahınızı oluşturmanızı ve özelleştirmenizi sağlıyor. Üçüncü modu kullanmak için ilk iki modda yeteri kadar altın toplamanız gerekiyor. Ayrıca diğer beş karakteri açmak için de ilk iki modda toplanan altınlar önemli oluyor.
Mashable'a konuşan Nintendo yetkilileri, konuyla ilgili yaptıkları yeni bir açıklamada oyunun bazı korsan endişeleri nedeniyle çevrimdışı olarak oynanamayacağını belirttiler.
Firma, oyunun bir çevrimdışı modu olmamasının nedeni olarak 150 ülkede kullanıma sunulan olan Super Mario Run'ın yükleneceği cihazlar üzerinde doğrudan bir kontrol olanağı olmamasını gösteriyor.
Nintendo yetkilisi Shigeru Miyamoto, Mashable'a verdiği demeçte şunları söylüyor: "Bizler bu yazılımı bizim için çok önemli bir varlık olarak değerlendiriyoruz. Diğer yandan oyunu indiren müşteriler için de onu güvenli bir yazılım olarak sunabilmeyi ve oyunu güvenli bir çevrede oynayabilmelerini istiyoruz."
Sürekli ağ bağlantısının sadece oyundaki ilerlemeyi kaydetmek için değil aynı zamanda cihazlar arasındaki bilgiyi de senkronize etmeyi sağlayacağı belirtiliyor.