Güncelleme Tarihi:
İki şirket bu anlaşmayla, kapsamlı bir müzik deneyimi sağlamanın yanı sıra yeni çıkan albümlerde daha fazla esneklik sunarak ve Spotify platformları üzerinden pazarlama kampanyalarını tasarlayarak, müziğin dönüşüm potansiyelinin sanatçılar, plak şirketleri ve müzikseverler için tam olarak gerçekleşmesi adına işbirliklerini bir adım öteye taşıyor.
Bu yeni anlaşma ile Universal Music Group (UMG), sanatçıların ve plak şirketlerinin dinleyicileri ile daha derin bir iletişim kurmalarını, mevcut etkileşimi geliştirmelerini ve güçlendirmelerini sağlayacak yeni araçların yaratılması için veri erişimi konusunda bir yetkiye sahip olacak.
Spotify CEO’su ve Başkanı Daniel Ek konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bu işbirliği, karşılıklı bir müzik sevgisi ve sanatçılar için bir değer yaratma ile bunu müzikseverlerle paylaşma isteğinden yola çıkarak kuruldu. Yeni sanatçıların çıkmasını desteklemek, hem var olan hem de yeni çıkan sanatçıları her geçen gün daha da genişleyen dinleyici dünyası ile bir araya getirmek üzere birlikte çalışacağız. Her sanatçının her albümünün aynı şekilde sunulmaması gerektiğini biliyoruz, bu nedenle UMG ile yeni, esnek albüm sunum politikaları üzerine kapsamlı çalışmalar yaptık. Bugünden başlayarak, Universal çatısı altındaki sanatçılar yeni albümlerini iki hafta boyunca sadece premium üzerinden sunmayı tercih ederek, abonelere yeni albümü keşfetmeleri için öncelik verebilecekler. Single kayıtlar ise Spotify’daki tüm dinleyicilerin erişimine hazır olacak. Sir Lucian’a şimdiye kadar yaptığımız her şeyde sergilediği liderlik ve müzik yapan, müziği seven herkes için bundan sonra da yeni müzik ekonomisi adına yapacaklarımız için teşekkür etmek istiyorum.”
Universal Music Group Başkanı ve CEO’su Sir Lucian Grainge ise konuyla ilgili olarak şu yorumu yaptı: “Bundan sekiz yıl önce, dijital müzik dinleme deneyimi yeni ve gelirin küçük bir kısmını oluştururken UMG olarak, müziğin tüm ekosisteme fayda sağlayan yeni ve parlak geleceğine destek olmak için Spotify gibi partnerleri olumlu karşılamıştık. Dijital hizmetlerle yakın çalışmamız, son yirmi yılda bizi sektörün ilk gerçek büyümesine taşıdı. Bugün dijital müzik, sektörün çok büyük bir kısmını oluşturuyor. Amacımız, bu trendi sürdürülebilir bir büyümeye çevirmek. Bu kadar dinamik ve her zamankinden daha hızlı değişen bir pazarda, başarı için, sanatçıların müziklerini dinleyicilere en iyi şekilde ulaştırmak için yaratıcı ve sürekli bir yeniden değerlendirme şarttır. UMG’de biz sadece dağıtım modellerimizi ve teknolojilerimizi değil; aynı zamanda tüm iş modellerimizi yeniden tasarladık. Tek değişmezimiz iyi müzik ve hem sanatçılar hem de küratörler için adil paylaşım olmalı. Bu amaçla, Spotify’ın ve diğer dijital müzik platformlarının uzun vadeli başarısı, sağlıklı bir ekosistemin devamı için çok önemli. Spotify’ın devam eden büyümesi ve yenilikçiliği için Daniel’i tebrik ediyorum ve dünyadaki sanatçılar ile müzikseverleri bir araya getirmenin heyecan veren yeni yollarını geliştirmek üzere kendisi ve ekibi ile birlikte çalışmayı sabırsızlıkla bekliyorum.”