Güncelleme Tarihi:
Öncelikle böyle bir değişim için Spotify’ın baskı altında olduğu haberleri yeni değil. Kısacası Spotify, bu konuda zaten bir baskı altındaydı.
Gelen bilgilere göre bu baskının şiddeti, hepimizin bildiği bir dev şirketin de isteğiyle biraz daha arttı. Bu dev şirket, Apple... Muhtemelen WWDC 2015'te müzik akışı servisini kullanıcılarla buluşturması beklenen Apple, gelen bilgilere göre Spotify’ın ücretsiz üyelik sunmasından rahatsız.
Reklâm destekli bedava paketini kaldıracak olan Spotify, gelen bilgilere göre bunun yerine 3 aylık bedava üyelik sunacak. Bu 3 ayın ardından kullanıcılar, ücretli pakete geçmek zorunda kalacaklar. Kısacası kimilerinin kapısında yatacak kadar çok sevdiği Apple’ın da katkısıyla, Spotify’dan ücretsiz müzik dinleme devri kapanıyor. İlginç bir bilgi olarak eklemekte fayda var: Spotify kullanıcılarının, %75'lik dilimi bedava servisten faydalanıyor. Kısacası bu durum, Spotify için ağır bir darbe olabilir.
KULLANICILARIN YÜZDE 25'İ PARA ÖDÜYOR
60 milyonun üzerinde üyesi bulunan Spotify'ın ücretli versiyonu kullanıcıların sadece yüzde 25'i tarafından kullanılıyor. 50 milyona yakın üye, uygulamanın ücretsiz versiyonunu tercih ediyor. Bu şirketin kar edememesinin altındaki en büyük sebeplerden biri olarak gösteriliyor.
REKLAM GELİRLERİ YÜZDE 10'DAN AZ
Uygulamaya her ay ödeme yapan 12 milyon kullanıcısı sayesinde yıllık 982.9 milyon euro gelir elde eden şirketin gelirlerinin yüzde 91'ini de bu ödemeler oluşturuyor. 50 milyona yakın kişiye ücretsiz kullanım sunan şirket, bu kişilere gösterilen reklamlardan ise sadece 98.9 milyon euro gelir sağlıyor.