Sosyal medyada kimler öne çıkıyor?

Güncelleme Tarihi:

Sosyal medyada kimler öne çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2016 10:01

Facebook, Twitter, Instagram... Artık Türkiye'nin nabzı bu üçlüde atıyor, kulisler, tepkiler burada yoğruluyor. Bunları bir fırsat olarak değerlendiren şirketler de "sosyal medya"da artık sık sık görünüyor. Ancak bunlar arasında en iyisi, en çok faydalananı hangisi?

Haberin Devamı

Türkiye’deki aktif 16 binden fazla marka hesabını inceleyerek objektif ve tarafsız şekilde puanlayan SocialBrands, bu verileri artık yayınlamaya başladı. Onlarca sektörü kapsayan sosyal medya marka endeksi SocialBrands, sosyal medyadaki başarısını ölçen en önemli göstergelerden biri olacak.

Sosyal medyadaki başarısını merak eden markalar için güncel ve tarafsız bir kılavuz görevi görecek olan SocialBrands, 100’den fazla sektörde yer alan 16 binin üzerinde farklı marka hesabını analiz ediyor. Bir önceki ayda paylaşılan 1,4 milyon ileti ve 720 milyondan fazla sosyal etkileşim incelenerek hazırlanan sıralama, istatiksel metotlar kullanılarak hesaplanıyor.

SocialBrands'ın Haziran 2016 raporuna göre Türkiye’de tüm sosyal medya kanallarını aktif şekilde kullanan markalar arasında en başarılı marka Zen Pırlanta olurken, BMW Türkiye ikinci ve Samsung Türkiye üçüncü sırada yer alıyor.

Haberin Devamı

İlk 10’da yer alan diğer markalar ise sırasıyla Mercedes-Benz Türkiye, Colin’s, Audi Türkiye, Ford Türkiye, Türk Telekom, Gratis ve İstanbul Modern.

Kanallar bazında bakıldığında Facebook’taki ilk 3’te Zen Pırlanta, Bizim Yağ ve Samsung Türkiye bulunurken; Twitter’da Türk Hava Yolları, Beko Türkiye ve BKM ilk üç sırayı paylaşıyor. Instagram’da ise markalar Mavi, Zen Pırlanta ve English Home diye sıralanıyor.

Şirketler, sektörlerini ve firmalarını bu adresten görebilecek. Veriler her ay yayınlanacak.

BoomSocial ve BoomSonar’ın istatistikçi, dil bilimci, veri bilimcisi, yazılımcı, sosyal medya uzmanı ve veri analistlerinin dahil olduğu ekibinin katılımıyla hazırlanan SocialBrands, binlerce markanın sosyal medya performanslarını tamamen tarafsız ve analitik yollarla hesaplayan Türkiye’deki ilk çalışma...

MARKALAR NEYE GÖRE DEĞERLENDİRİYOR? 

BoomSonar‘ın teknolojisini ve BoomSocial’ın verilerini kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, 16 binden fazla sayfa, 1,4 milyon ileti ve 720 milyon etkileşimi ‘big data’ prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, etkileşim sayısının iletilere göre dağılımı, etkileşim sayısının hayran sayısına oranı, beğeni, yorum, paylaşım, Retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, hayran sayısı, aylık artışı, artış istikrarı, sayfa bilgileri gibi birçok veri, markaları rasyonel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!