Güncelleme Tarihi:
Görünen o ki, market payını özellikle iOS, Android ve Windows Phone cihazlarına kaptırmasının ardından BlackBerry, kendini savunma konusunda daha agresif davranmaya başlıyor. Bu hafta, BlackBerry sahiplerini hedefleyen ve telefonlarını iPhone 5S ile değiştirmelerini öneren bir reklamın ardından firmanın CEO'su John Chen, kişisel olarak, reklamın sahibi, ABD'li operatör T-Mobile'a yüklendi.
Chip Online'ın haberine göre reklamda Apple'ın akıllı telefonu için 0 (sıfır) dolarlık bir indirim duyurulmakta ve alt kısımda "BlackBerry müşterileri için mükemmel teklif" yazısı bulunmakta. BBC.com'un söylediğine göre, bu bile pek çok BlackBerry fanının Twitter ve Facebook üzerinden T-Mobile hakkında ağır sözler söylemeleri için yeterli oldu.
Pazartesi günü, Chen, alışılageldik olmayan bir hamle yaparak, T-Mobile'ın "indirim" önerisine karşı saldıran bir blog yazısı yayınladı: "(Sizleri) temin ederim ki biz de çok öfkelendik. Beni asıl şaşırtan ise T-Mobile'ın bariz bir şekilde uygun olmayan ve iyi düşünülmemiş bu reklamı yayınlamadan önce veya sonra bizle konuşmamış olmaları."
T-Mobile ve BlackBerry arasındaki ilişkinin şu anda pek iyi olmadığı yönünde de ipuçları veren Chen, ortak müşterilerine hizmet vermenin bir kez daha bir yolunu bulabileceklerini ümit ettiğini belirtti.
T-Mobile ise, reklamın yaratmış olabileceği herhangi bir şaşkınlık için özür diledi ve BlackBerry akıllı telefonları için halen bir sağlayıcı olmaktan mutlu olduklarını belirtti.
İlerleyen günlerde neler olur bilinmez ama, bu reklam ile ortamı geren T-Mobile ve BlackBerry arasındaki ilişki, kolay bir şekilde düzelmeyecek gibi görünüyor...