Skyscanner Türklerin seyahat alışkanlıklarını açıkladı

Güncelleme Tarihi:

Skyscanner Türklerin seyahat alışkanlıklarını açıkladı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2017 10:17

Seyahat sektörünün önde gelen isimlerinden Skyscanner'ın Kıdemli Pazarlama Müdürü Murat Özkök, Skyscanner'ın son çalışmalarını Hürriyet'e anlattı ve Türklerin seyahat alışkanlıklarını, en çok nereleri tercih ettiklerini açıkladı.

Haberin Devamı

Dijital dönüşüm tüm dünyayı etkisi altına almış durumda. Hem iş yaşamında hemen hemen her sektörde hem de günlük yaşantımızda bunu rahatlıkla görebiliyoruz. Seyahat sektörü de dijital dönüşümden tabii ki payını alıyor. İnternetin yaygınlaşması ve akıllı telefonlarımızla, tabletlerimizle hayatımıza iyice girmesiyle, uçak bileti almak ve seyahat planlaması yapmak artık çok daha kolay hale geldi. İnsanlar uçak bileti almak için seyahat acentelerine gitmek yerine, havayollarının internet sitelerinden, evlerinin konforunda bilet almaya ve seyahatlerini planlamaya başladı. Skyscanner hali hazırda dijital dönüşüme kapılan ve kolay hale gelen seyahat planlamasını bir üst boyuta taşımaya çalışıyor. 

2014 yılında, ‘Seyahat’in Geleceği 2024’ isimli bir rapor yayınlandı. Bu raporda odaklandıkları kavramlardan bir tanesi de “dijital seyahat arkadaşı”ydı. Dijital seyahat arkadaşları, kullanıcıların davranışlarını önceden tahmin ederek onlara uygun seyahat seçeneklerini önerebiliyor. Uygulama, yakın zamanda, bu teknolojiye dünyada bir adım daha yaklaşarak, Amazon’un bulut tabanlı ses servisi Alexa’yı sistemlerine entegre etti. “Seyahat Asistanı” Cortana ile de kullanıcılarına hem ses hem de görsel tanıma üzerinden uçuş aramaları konusunda hizmet veriyor. Ses ya da metin üzerinden sorulara cevap verebilen ve basit konuşmaları yapabilen Cortana ile kullanıcıların işlemleri kolaylaşıyor.

 

Haberin Devamı

Skyscanner'ın daha önce uçuş, otel-araç kiralama olarak 3 ayrı uygulamada sunduğu hizmetleri tek bir uygulama altında topladı. Yenilenen Skyscanner mobil uygulaması,  Google Excellence listesinde en iyi uygulamalar arasında yer alıyor. 

TÜRKLERİN SEYAHAT ALIŞKANLIKLARI

Skyscanner'In Türkiye’den seyahatseverlerin Ramazan Bayramı için en çok arattığı destinasyonlar araştırmasıyla elde edilen sonuçlara göre, bu Ramazan Bayramı’nda Türkiye’den en çok aranan destinasyon Bodrum oldu. Geçtiğimiz bayram Lviv, Dubrovnik ve Roma’yı tercih eden Türkler, bu sene sırasıyla Bodrum, Kıbrıs, Londra, Atina ve İzmir’i tercih etti. Başka ilginç bir sonuç ise ailecek seyahat edenlerin Antalya’yı tercih ederken, tek başına seyahat edenlerin Londra’yı tercih ettiğini gösterdi.

Haberin Devamı

Uygulamanın seyahat alışkanlıkları raporunda, geçen yıla kıyasla en çok tercih edilen ülkeler, en çok seyahat edilen dönemler ve seyahat zamanlamalarına dair önemli bilgilere yer verilmiş. Dikkat çeken nokta ise; Türklerin vize istemeyen ülkeleri daha çok tercih etmesi... Vize uygulamalarının Türk seyahatseverlere olan etkisini anlamak için gerçekleştirilen başka bir araştırmayla, Türklerin yüzde 57’sinin tatil programı yaparken vize uygulamayan ülkelere öncelik verdiği görüldü. Katılımcıların yalnızca yüzde 26’sı vizenin tatil planlamalarında etkisi olmadığını belirtti. Katılımcıların yüzde 33’ü vize masraflarından rahatsız olurken, yüzde 29’u istenilen evrakların çokluğundan şikâyet etti. Ayrıca, seyahatseverlerin yüzde 23’ü bekleme süresinin,  yüzde 26’sı ise vize alıp alamayacağı konusundaki belirsizliğin can sıkıcı olduğunu düşünüyor. Bu bilgilerin ışığında,  2016 yılında aramalarda en çok artış gösteren destinasyon Maldivler oldu. Maldivleri ise sırasıyla İran, Kosova, Gürcistan, Şeyseller ve Küba takip etti. Bu ülkeler arasından sadece Küba vize istiyor. Onun dışındaki ülkeler sınır kapısında vize veriyor veya 90 güne kadar vizesiz ziyarete imkan tanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!