Güncelleme Tarihi:
Sponsorlu videolar elbette sektörde bugün tanıştığımız bir şey değil ancak Warner Bros bu süreci yönetme şeklinde ötürü fena halde kayaya toslamış gibi gözüküyor.
Warner Bros, Amerikan Federal Ticaret Komisyonu tarafından Shadow of Mordor oyunu için "pozitif" inceleme yapmaları adına Youtuber'lara onbinlerce dolar ödeme yapmakla ve sadece pozitif inceleme yapmakla kalmayıp, rastladıkları grafik veya program hatalarına videolarda yer vermemek ve bunu yaparken de videoya hiçbir "advertorial" ibaresi koydurmamak ile suçlanıyor.
Bahsi geçen videolar toplamda 5.5 milyon kez izlenmiş ve bunların arasından en fazla izlenen de 3.7 milyon adet ile PewDiePie'a ait.
Elbette bu kurallara uymayan tek dağıtımcı Warner Bros değil, Youtube alemi onbinlerce reklam olduğu belli olan inceleme videosu ile dolu, lakin FTC'nin oltasına takılan balık da büyük olmuş.
LEVEL tarafından hazırlanmıştır.