Güncelleme Tarihi:
Türkiye ve globalde önde gelen kurumlar için 3 bini aşkın çalışanıyla çağrı merkezi ve müşteri ilişkileri hizmetleri sunan Arvato CRM Türkiye'nin Almanya merkezli yatırım fonu Delta Invest'in liderliğini yaptığı konsorsiyum tarafından satın alındığı bildirildi.
Konuyla ilgili yapılan açıklamaya göre, satın almayı gerçekleştiren konsorsiyumun yatırımcıları arasında Arvato CRM Türkiye CEO'su Soner Cesur ve grubun eski CEO'larından Oktay Erciyaz da yer alıyor. Şirket, bundan böyle Mayen ismiyle yoluna devam edecek.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Mayen CEO'su Soner Cesur, satın almayla ilgili şunları söyledi: “Mayen'de Business Process Outsourcing (BPO) alanında küresel tecrübeye sahip güçlü bir yatırımcı ve liderlik ekibini bir araya getirmiş olduk. Delta Invest'in Kurucusu ve Başkanı olan Dr. Gunter Thielen, aynı zamanda Arvato'nun dünyadaki kurucusu ve Arvato'nun isim babası. Kendisi 1985-2001 yıllarında Arvato'nun CEO'luğunu yaptığı dönemde, yalnızca Avrupa'da faaliyet gösteren ve 3 bin çalışanı olan Arvato'yu, tüm dünyada faaliyet gösteren ve 30 binden fazla çalışanı olan bir dünya devi haline getirdi. Dr. Gunter Thielen yeni yapımızda Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendi; ben CEO'luk görevimin yani sıra Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı rolünü de üstlendim. Küresel boyutta önemli bir BPO deneyimine sahip Oktay Erciyaz ise Yönetim Kurulu Üyemiz oldu. Yeni yapıda, yeni bir de marka ile yolumuza devam ediyoruz. Şirketimizin bundan sonraki markası Mayen olacak.”
Bu dönemde yapılan yatırımın Türkiye için de çok önemli olduğunun altını çizen Cesur, son beş yıldır her yıl ortalama yüzde 35'lik büyüme ile sektörden iki kat daha hızlı büyüdüklerine dikkati çekti.
Delta Invest'in Kurucusu ve Başkanı Dr. Gunter Thielen ise, Delta Invest olarak çok farklı iş kollarında yatırımlarının bulunduğunu söyledi. Yatırımlarda daima firmanın küresel ölçekte bir potansiyel taşıyıp taşımadığına ve dijitalleşebilme yetkinliğine baktıklarına dikkat çeken Thielen, şöyle devam etti:
"Mayen'in 12 farklı dilde sağladığı yüksek kaliteli hizmetlerle küresel bir oyuncu olmasının önünde hiçbir engel yok, ayrıca dijital hizmetler üretebilme konusunda çok güçlü kasları var, şirketin özellikle son beş yıldaki büyüme rakamları da şirketin yüksek potansiyelini ortaya koyuyor. Mayen, Türkiye'deki ilk yatırımımız değil. Türkiye'nin ekonomik potansiyeline ve sahip olduğu genç nüfusa hep güvendik. Daha önce Türkiye'de turizm alanında faaliyet gösteren bir market place yatırımı, lüks segmentte perakende yatırımları yaptık. Tamamının performansından çok mutluyuz. Türkiye şimdiye dek bizi hiç yanıltmadı. Çok iyi bildiğimiz business process outsourcing alanında, sektörün en kıymetli şirketlerinden birine yatırım yapmış olduğumuz için çok mutluyuz. Mayen'in, Doğu Avrupa ve Orta Doğu Bölgesinin en büyük hizmet ihracatçısı konumuna gelmesini hedefliyoruz.”