Güncelleme Tarihi:
Hepsiburada, internetten alışveriş yapan tüketicilerin Ramazan ayı alışkanlıklarını açıkladı. İftar saatlerinde online alışverişte ivme hafif bir düşüş gösterse de Türk tüketicisi sahur saatlerinde çok yükek miktarda online alışveriş yaptı.
26 Mayıs Cuma günü başlayan ve 24 Haziran Cumartesi günü sona eren Ramazan ayında, standart güne göre en çok artışın yaşandığı saatler, sahur saatine denk gelen 02.00 ile 04.00 saatleri oldu. Gece yarısından itibaren periyodik olarak satışların arttığı Hepsiburada’da, tüketiciler en çok saat 02.00 ile 04.00 arasında alışveriş yaptı. Öte yandan tüketicilerin standart bir güne nazaran gün içinde alışverişlerinin en çok azaldığı saat ise iftar saatleri oldu. Hepsiburada müşterileri en az alışverişi 20.00 - 21.00 arasında yaptı.
Gün bazında ise Ramazan ayında online alışveriş Cuma günleri yaklaşık %20 azalırken, Cumartesi günleri ise diğer günlere göre %19 arttı.
Açıklanan verilerde tüketicilerin en çok alışveriş yaptığı ürünlere de yer verildi. Buna göre Ramazan boyunca satışı en çok artan ürün tespih oldu. Normal döneme göre %300 artış yaşanan tespih satışlarını, yaklaşık %300’e yakın artış ile organik ve doğal ürünler takip etti. Bu ürünleri ise yaşanan sıcakların da etkisiyle; portatif soğutucular, vantilatör, tavan vantilatörü ve fan takip etti. Hepsiburada’dan Ramazan ayı dolayısıyla en az sipariş verilen ürünler ise; spor ürünleri ve çay-kahve makineleri oldu.