Güncelleme Tarihi:
Phorm, kullanıcıların internet deneyimini geliştirmek üzere tasarlanmış özel bir hizmet platformuna sahip bulunuyor. Bu platform sayesinde internet kullanıcıları, internet üzerinde o dönemdeki güncel ilgi alanlarıyla ilintili bilgilere özel bir web sayfası aracılığıyla kolaylıkla ulaşabiliyor, hatta karşılaştıkları reklamların bile ilgi duyabilecekleri konular çerçevesinde özel olarak gösterilmesini sağlayan ücretsiz bir hizmet alıyorlar.
Phorm tarafından sunulan hizmet kullanıcı onayıyla başlıyor
Phorm’un sunduğu hizmetten yararlanmak isteyen bir kullanıcının, hizmeti kullanmaya başlamadan önce kendisine çevrimiçi olarak yapılan davete mutlaka onay vermesi gerekiyor. Kullanıcılar sisteme katılmayı seçtikleri andan itibaren daima anonim kalıyorlar ve kimliklerinin belirlenmesi hiçbir şekilde söz konusu olmuyor. Phorm’un hizmetinden yararlanmakta olan internet kullanıcıları diledikleri zaman basit ve kolay bir şekilde sistemden ayrılabiliyorlar. Hiçbir şekilde kişileri tanımlamayan sistem, kimliği ortaya çıkarabilecek hiçbir bilgiyi depolamıyor ve kullanıcıların gezinme geçmişini kaydetmiyor. Phorm platformu, kullanıcıların ilgileneceği doğru içeriği bulmak ve ilgi alanlarına uygun içerik ve reklamları göstermek için, yalnızca kullanıcıların nelerden hoşlandığını öğrenme yaklaşımıyla çalışıyor. Bu sayede kullanıcının kim olduğu ya da nereden internete bağlandığı bilinmeksizin sadece belirlenen ilgi alanlarına göre içerikler sunuluyor. Kişisel bilgilerin gizliliğine gösterilen önem, Phorm’un geliştirdiği teknolojinin temel noktasını oluşturuyor. Phorm bu yaklaşımıyla internet üzerindeki benzer servislerden farklılaşıyor ve endüstri standartlarını yeniden belirliyor.
İnternet kullanıcılarına gösterilen içeriklerin kişiselleştirilmesi için Phorm kendi geliştirdiği tavsiye motorundan yararlanıyor ve sistemindeki online reklamları kullanıcıların güncel ilgi alanlarıyla eşleştirerek görüntülüyor. Phorm’un geliştirdiği platform hizmetiyle birlikte hem internet reklamları çok daha etkin bir şekilde kullanılabiliyor, hem de büyük ya da küçük tüm internet sitelerinin reklam alanlarından gelir elde etmeleri sağlanarak, sektöre ve internet dünyasına önemli bir değer temin ediliyor. Phorm’un yenilikçi platformu sayesinde daha önce hiç reklam geliri elde etmemiş web sitelerinin bile kazanç sağlamaları mümkün olabiliyor.
Phorm platformu aracılığıyla sunulan hizmet, reklamverenler istedikleri kitlelere daha doğru bir şekilde ulaşırken, her büyüklükteki internet sitesinin reklam alanlarından gelir elde etmesine imkan veriyor. Phorm’un ilgi alanına dayanan reklam platformu, reklamverenlerin ve ajansların online kampanyalarını, doğru tüketiciye doğru zamanda ulaştırmalarına yardımcı oluyor. Bu sayede reklamverenler odaklı kampanyalar ve rafine bir yaklaşımla son derece geniş bir kitleye ulaşma olanağına sahip oluyor.
İnternette dolaşan kullanıcıların davranışları bir ilgi kanalıyla eşleştiğinde, kullanıcının ilgi alanına giren reklamlar kullanıcıya gösteriliyor. Sonuçta reklamverenler sıfıra yakın bir israfla etkin ve hedefe yönelik kampanyalar gerçekleştirebiliyorlar. İnternet kullanıcıları ise güncel ilgi alanlarına yönelik reklamları görüntüledikleri için, o dönemde gerçekten ilgi duyacakları kampanyaları inceleme olanağına sahip oluyor ve reklamveren firmaların sunduğu avantajları kaçırmıyorlar.
Phorm’un kişiselleştirme süreci nasıl çalışıyor?
Phorm platformu, bir kullanıcıyı internet üzerindeki milyonlarca diğer kullanıcıdan ayırabilmek için, sisteme katılmayı seçen kullanıcının internet tarayıcısına “tarayıcı çerezi” olarak kaydedilen 24 haneli rastgele bir numara atıyor. Çerez kullanımı reklam endüstrisinde standart olmasına karşın, kullanıcının bütünüyle anonim kalmasını sağlayan Phorm sistemi bu özelliğiyle kendi alanındaki hizmetlerden farklılaşıyor. Phorm sistemi rastgele atanan bu 24 haneli numarayı hiçbir şekilde kişiyle ilişkilendirmiyor ve kişinin kimliğini asla tespit etmiyor ya da etmeye çalışmıyor. Söz konusu 24 haneli numara internet üzerinde gezindikçe, ziyaret ettiği sayfalar sistem hafızasındaki ilgi alanı kanallarıyla eşleştiriliyor. Ziyaret edilen internet sayfası, sistem hafızasındaki ilgi alanı kanalıyla eşleşince, 24 haneli numara ve görüntülenen sayfayla ilintili ilgi alanı kanalı arasında bir bağlantı bulunduğu tespit edilmiş oluyor. Her türlü kişisel bilgiden arındırılmış bu ilişkiden, Phorm platformu aracılığıyla sunulan özelleştirilmiş hizmetin kullanıcıya ulaştırılmasında faydalanılıyor.
Örneğin, 24 haneli numara atanmış internet tarayıcısı, bir fotoğraf makinesi üreticisinin internet sitesini ziyaret ettiğinde, sistem bu 24 haneli numaranın fotoğraf makinelerine ilgi duyduğunu öğreniyor. Aynı şekilde eğer fotoğraf makinelerinin makro lenslerine ilişkin bir sayfa ziyaret edildiyse, sistem bu kullanıcının makro lensler hakkında bilgilenmek istediğini varsayarak özelleştirilmiş içerik ve reklamları bu doğrultuda görüntülüyor.