A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2011 12:45
Türkiye'de henüz yeni gelişme aşamasında olan ve iş gücü kıtlığı çekilen, ancak dünyada 55 milyar dolarlık hacimlere ulaşan oyun sektörüne Türk geliştiricilerin dikkatini çekmek amacıyla internet ortamında ücretsiz eğitim verilecek.
Türkiye Oyun Geliştirici Öğrenciler Grubunca (TOGOG) düzenlenen eğitimlerde oyun geliştirme evreleri, oyun, yapay zeka ve network programlama ile optimizasyon konuları işlenecek.
Civilization Of Ottoman Proje Müdürü ve baş programcısı Gürcan Serbest, yaptığı açıklamada, “Türkiye Oyun Geliştirici Öğrenciler Grubu Ücretsiz Oyun Geliştirme Seminerleri” adını verdikleri projenin amacının Türkiye'de henüz yeni gelişme aşamasında bulunan ve iş gücü kıtlığı çekilen, ancak dünyada 55 milyar dolarlık hacimlere ulaşmış bir oyun sektörüne Türk geliştiricilerin dikkatini çekmek ve bu konuda bu kişilere ücretsiz eğitimler sağlamak olduğunu söyledi.
Serbest, proje kapsamındaki hedef kitlelerinin bilgisayar oyunlarına ve bilgisayar oyunları geliştirmeye ilgi duyan herkes olduğunu dile getirdi.
Bu proje kapsamında derslerin internet ortamında düzenleneceğini, eğitimin 4 ay süreceğini ifade eden Serbest, “Katılımcılarla birlikte eğitim süresince bir oyun geliştireceğiz. Oyunun konusunu ilk ders gününde hep birlikte belirleyeceğiz. Bir taraftan oyunumuzu geliştirirken bir taraftan da geliştirmekte olduğumuz oyun üzerinden eğitimlerimize devam edeceğiz. Katılımcılarımız bu sayede öğrendiklerini bir ekip içinde pratik olarak uygulama şansını bulacak” dedi.
YETENEKLİ PROGRAMCILARA İSTİHDAM ŞANSI
İlk tanışma dersinin 7 Ağustos Pazar günü saat 15.00'te “http://experts.adobeconnect.com/togoggame/” internet adresinde düzenleneceğini anlatan Serbest, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu eğitim sonunda katılımcılar, dünyada 55 milyar dolar hacimlere varan, ancak Türkiye'de henüz yeni filizlenmiş bir oyun sektöründe yer edinebilme ve kendilerini geliştirirlerse bu sektörde istihdam şansı bulabilecek. Biz TOGOG olarak yetenekli katılımcılar için iş bulma çalışmalarını yürüteceğiz. Eğitimin içeriği dünyada çok yaygın kullanılan 'Unity3D' ve 'Flash' konusunda olacaktır. Oyun geliştirme evreleri, oyun programlama, yapay zeka programlama, network programlama ve optimizasyon konuları işlenecek.”
EĞİTİMLER BAŞLANGIÇ SEVİYESİNDE OLACAK
Bilgisayar oyunu geliştirmek isteyenlerin her şeyden önce bilgisayar oyunlarına ilgi duyması ve bu işten zevk alması gerektiğini ifade eden Serbest, şunları kaydetti:
“Çünkü müşterinin zevkine hitap edilen bir ürün geliştirilirken zevk alınmaması, oyunun eğlence ve zevk faktörlerini çok ciddi anlamda etkileyebiliyor. Eğitimler başlangıç seviyesinden başlayarak ilerleyecek olsa bile eğitimleri tam dikkatle ve anlayarak takip edebilmek için en azından katılımcıların programlama mantığına hakim olmaları ve bir programlama dilinde giriş seviyesinde ilgilenmiş olmaları katılımcıların kendileri için iyi olacaktır.
Oyun programlama oyunun 'gameplay' denilen oynanışının programlamasıdır. Yapay zeka programlama oyunun bilgisayar idaresini ve kontrolünü programlamasıdır. Network programlama oyunun birden çok kullanıcının aynı oyun üzerinde aynı anda oynanmasını sağlayan çok oyunculu tarafının programlamasıdır. Optimizasyon ise oyunun her bilgisayarda istenen hızda ve kalitede çalışması için yapılan çalışmalardır.”
Bir oyun stüdyosunda profesyonel olarak oyun programcısı olarak da çalıştığını belirten Serbest, internet üzerindeki oyun geliştirme eğitimlerini kendisinin vereceğini, eğitimlere katılmak isteyenlerin “http://www.facebook.com/event.php?eid=238899856143046” adresinden başvuru yapabileceğini söyledi.