Oluşturulma Tarihi: Ocak 05, 2013 11:51
2012 yılında satışı en çok artan ürünler içerisinde yer alan tabletler ve akıllı telefonlar, oyuncak sektörüne de girmeyi başardı. Tablet oyunları sayesinde gerçek oyuncaklar ve sanal alem bir araya geliyor.
Online alışveriş ve karşılaştırma sitelerinden elde edilen verilere bakıldığında, 2012 yılı için “Tablet bilgisayar yılı oldu” demek yanlış olmaz. Önceki yıl online alışveriş satışlarında ilk 10’a bile giremeyen tabletler, 2012 yılında ilk sıradaki akıllı telefonların ardından en çok satılan ikinci ürün kategorisine yerleşmeyi başarmış.
Tabletler ve akıllı telefonlar, mobil hayatın gerektirdiği günlük işler, işlemler, sosyal medya kullanımı kadar oyun tutkunları ve çocuklar için de bulunmaz bir araç. Ulusal oyuncak
magazin dergisi Toys ‘un Aralık 2012-Ocak 2013 tarihli 4.sayısının kapak konusu da bu nedenle tablet oyunlarına ayrıldı.
Yalnızca çocukların değil bilgisayar oyunu tutkunu yetişkinler için de müthiş bir deneyim olan, bir tür “artırılmış gerçekçilik” sayabileceğimiz tablet ve akıllı telefon oyunları, gelişen teknoloji ile birlikte artık cihaz ekranından dışarı taşmaya başladı.
Bir zamanlar elimizle uçurduğumuz uçak, rol oyunlarında yerine geçtiğimiz maskot kahramanlar, oyunlarında birbirimize doğrultarak ateş efekti yaptığımız silahlar ya da ellerimizle yarıştırdığımız oyuncak arabalar artık günümüz tablet teknolojisiyle birleşerek sanal alemin içine giriyorlar.
Ya da sanal alemi gerçek dünyaya yaklaştırıyorlar. Oyuncak dergisi Toys'ta tanıtılan iki konseptten birisi AppGear adı verilen maskot serisi. Seride yer alan oyuncakları, uygulama marketlerinden indirdiğimiz oyunları oynarken kullanıyoruz. Mesela zombi kahramanımızı uyumlu olarak programlandığı oyun açıkken ekran üstüne koyuyor ve oyunu onunla oynuyoruz. Savaş oyunları sevenler, satın aldıkları tabancanın üzerindeki yuvaya akıllı telefonlarını monte ederek oyundaki düşmanlarını bu gerçek tabancayla alt edebiliyor. Ya da oyuncak uçağımızı, kendi oyununu açarak tabletle entegre ediyor ve hem oynanabilirliği artırıyor, hem de artırılmış gerçeklilik teknolojisi ile sanal dünyayla gerçeği birbirine yaklaştırıyoruz.