Otopark sorunu tarih olacak

Güncelleme Tarihi:

Otopark sorunu tarih olacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2012 04:03

Google'ın CEO'su Larry Page, yıllardır üzerinde çalıştıkları sürücüsüz araçlarıyla ilgili ilk kez net konuştu, uzun vadede park sorunundan trafik kazalarına kadar bu araçların ekonomik faydalarının hissedileceğini belirtti.

Haberin Devamı

2010 yılından itibaren Google'ın sahaya sürdüğü ve test sürüşlerini gerçekleştirdiği sürücüsüz araçları birçok habere konu oldu. Son olarak Kaliforniya eyaletinin eylül ayında test aşamasının başarıyla sona ermesiyle araçlara trafiğe çıkış izni vermesi Google'ın büyük hayalini bir adım daha gerçeğe taşıdı.

 

Fortune'a konuşan ve sürücüsüz araçlara değinen Page, şu sözleri kaydetti: "Birçok insan trafikte ölüyor ve büyük bir işgücü kaybı da var. Sürücüsüz araçların ekonomik faydaları da var."

 

"İnsanların sorunlarını çözecek teknolojiler benim ilgimi çekiyor" diyen Page, bunun için de ne gerekiyorsa yapacağını ve gereken yatırımı da çekinmeden yapacağını kaydetti.

 

Haberin Devamı

Sürücüsüz araçların arkaplanda kalan birçok faydasının olduğuna dikkat çeken Page sözlerini şöyle sürdürdü: "Özellikle araçların park sorunu önemli bir konu. Google bu araçlarla milyonlarca dolar harcamaktan kurtulacak."

 

Sürücüsüz araçların kendi kendine park edebildiğini belirten Page, sürücüsüz araçlar söz konusu olduğunda beton ve çeliğe para ödenip otopark yapılmasının gereksiz ve aptalca olduğunu savundu ve şunları söyledi: "Rutin bir iş gününüzü düşünün. Aracınız sizi iş yerinizin önünde bırakıyor ve park edebileceği yerde iş çıkış saatinizi bekliyor. Telefonunuzla iş çıkış saatinde aracınızı uyardığınızda siz daha merdivenlerden inerken aracınız kapı önünde hazır halde sizi bekliyor."

 

Page, bu sözleriyle şirketlerin otopark yapması için para ödemesinin saçma olduğunu, çalışanların iş yerine girmesiyle araçlarının evlerine veya şehir merkezineki bir park alanına otomatik olarak geri döneceğini ve çağrıldığında geri geleceğini vurguladı.

 

NEREDEN NEREYE

 

Google'ın 15 mühendisinin yer aldığı Google'ın sürücüsüz araç projesinin geçmişi 2010 yılına uzanıyor. Farklı model araçlarda test edilen yeni teknoloji bugüne dek insan kontrolü olmaksızın araçları 1610 km hareket ettirdi. 2011 yılında Nevada ve Kaliforniya eyaletleri sürücüsüz araçların şehir içinde test sürüşleri yapmasına izin verirken, 2012'de Google'ın insansız araçlarına kırmızı plaka da verildi. Böylece ABD tarihinde ilk kez insansız bir araca kırmızı plaka verilmiş oldu. Plakanın kırmızı olmasının nedeni ise diğer sürücülerin aracı sürücüsüz gördüğünde endişelenmemesi ve insansız bir araç olduğunu ilk görüşte anlayabilmesi.

 

Haberin Devamı

"APPLE KENDİNİ BİR ADA GİBİ GÖRÜYOR"

 

Sürücüsüz araçları dışında Apple ile olan rekabetten de bahseden Page, Apple'ın bir ada gibi kendini tek başına konumlandırmaya çalıştığını, ancak bu durumdan en çok kullanıcıların zarar göreceğini dile getirdi. Kullanıcıların bu politika yüzünden bir grup servisi kullanmak durumunda kaldığına dikkat çeken Page, Apple'ın bu konuda daha ihtiyatlı davranması gerektiğini vurguladı.

 

Google Plus servisine de değinen Page, aktif kullanıcı sayısı geçen hafta itibariyle 235 milyona ulaşan Google Plus'ın potansiyelinin görmezden gelindiğinden dert yandı ve sözlerini şöyle noktaladı: "Google Plus'tan önce bir şeyi paylaşmak için kullanıcı 18 farklı yolu kullanırken şimdi daha kolay bir şekilde dört bir yana içeriklerini paylaşabiliyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!