A.A.
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2009 10:43
Hayatımızın her alanına giren bilgisayarlar, öğrencilerin derslerini de olumsuz yönde etkiliyor.
Selçuk Üniversitesi (SÜ) Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muammer Muşta, eğitimde başarısızlığın en büyük nedeninin küçük yaşta çocuklara okuma alışkanlığı kazandırılmaması olduğunu, bilgisayar kullanımının da okumama alışkanlığıyla örtüştüğünü söyledi. Prof. Dr. Muşta, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çocukların yanlış şekilde ve gereğinden fazla internet başında bulunmasının eğitimin kalitesini düşürebileceğini belirtti.
Bu tespite rağmen, bu yılki OKS ve ÖSS'de pek çok öğrencinin sıfır puan almasında tek suçlunun bilgisayarmış gibi gösterilmesinin yanlış olduğunu belirten Muşta, “Okuma geleneği olmayan bir toplumuz. Anne ve baba okumuyor, çocuk da okumuyor. Aynı zamanda ülkemizde eğitim maalesef okumaya dayalı verilmiyor. Eğitimde başarısızlığın en büyük nedeni küçük yaşta çocuğa okuma alışkanlığı kazandıramayışımız. Bilgisayar kullanımı da bu alışkanlığımızla örtüştü” dedi.
Eğitimde en önemli unsurun beyin gelişimi ve hayata bakışın şekillendirilmesinde derin etkiler bırakan, çocuklara okuma alışkanlığı kazandırılması olduğunu vurgulayan Muşta, şunları kaydetti: “Çocuklara küçük yaşta okuma alışkanlığı kazandırmıyoruz, çocuk kitabın bir bölümünü ezberliyor, sınavdan geçiyor. Bu durum çocuğun gelişmesini engellediği gibi başarısızlığı beraberinde getiriyor. Çocuklarımızın başarısızlığı ülkemizin başarısızlığı anlamına gelir. Tabii ki ders çalışıp kitap okumak yerine bilgisayar başında oyun oynanarak geçirilen zaman kayıp zamandır. Burada görev, okuldan çok öğrencinin ailesine düşüyor. Anne baba hem kitap okuyacak hem de güzel bir dille yaklaşarak çocuğun kitap okumasını sağlayacak. Çocuk elbette bilgisayardan yararlanacak, oyun oynayacak ancak bunu tümüyle ailesinin gözetiminde yapacak. Yani bilgisayarın çocuğu okumaya teşvik edeceğini düşünmek büyük yanlış.”
KARNE HEDİYESİ ARTIK BİSİKLET DEĞİL BİLGİSAYAR
Konya'da bisiklet montajı ve satışı yapan AFK Sakallıoğulları firması ortaklarından Mustafa Küçüksakallı, 10 yıl öncesine kadar en gözde karne hediyesinin bisiklet olduğunu, zamanla karne hediyesi olarak ailelerin daha çok bilgisayarı tercih etmeye başladığını söyledi. Ağırlıklı olarak artık bisiklet yerine bilgisayar tercih edildiğini belirten Küçüksakallı, “Bu nedenle bisiklet satışları da son 10 yıldan beri her yıl biraz daha azalıyor. İyi bir bisikletin fiyatıyla çocuk için düşünülen bilgisayar fiyatı arasında çok da fazla fark yok” dedi.
“TÜM OKULLARIMIZI BİLGİSAYARLARLA DONATTIK, SONUÇ NE?”
Eğitim-İş Sendikası Konya Şube Başkanı Veli Demir ise ödüllendirmenin motivasyon için eğitime katkıda bulunan bir yöntem olduğunu ancak yıl boyunca çocuğunun derslerinin nasıl olduğunu hiç merak etmeyen bir babanın çocuğuna karne hediyesi olarak bilgisayar almasının çocuk tarafından ancak “rüşvet” gibi algılandığını belirtti.
Karne hediyesinin sadece bilgisayar veya bisiklet gibi pahalı şeyler olması gerekmediğini ifade eden Demir, şunları söyledi:
“Çocuğun başını sevgiyle okşamak, güzel bir kitap vermek de çok iyi bir karne hediyesi olabilir. Tüm okullarımızı bilgisayarlarla donattık, sonuç ne oldu, başarısızlık. Zaten eğitim, insan odaklıysa anlamlıdır. Öğrenciye bilgisayar kullandırınca başarılı olacağını sandık, ancak yanıldığımızı sınav sonuçları yüzümüze vurdu. Öğrencilerin artık sınavlarda sadece matematik değil sosyal bilimler sorularını bile boş bırakmasında en önemli neden, bilgisayarın çocuklarca amaç dışı kullanımına izin verilmesidir.”
Demir, özellikle bilgisayarın ne olduğunu fazlaca bilmeyen eğitim düzeyi düşük ailelerin çocuklarına interneti doğru kullandırmaları konusunda bilgilendirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.