Güncelleme Tarihi:
Opticom’un marka değerini belirlemek amacıyla yaptığı araştırmada kullandığı “Marka Değeri Endeksi”, farkındalık ve memnuniyet kategorilerinden oluşuyor. Her bir markanın başarısı; marka, markanın ismi, logosu ve algısı ile ilgili bir takım değerlerle belirleniyor. Markanın müşterileri de, ürün veya servis değerini arttırıyor ya da azaltıyor.
Araştırma sonuçları, Xerox kağıdın müşteri algısında en iyi marka olarak yer aldığını gösteriyor. Ayrıca, bu ülkelerde en çok Xerox kağıt satılıyor. Araştırmaya katılanlara göre, ofis kağıdı tedarikçisini seçerken en önemli iki şey fiyatı ve ürün kalitesi. Küçük ölçekli şirketler tedarikçi seçerken, kağıdın fiyatına ve görüntüsüne daha çok önem verirken; büyük şirketler çevreci olmasına dikkat ediyor. Bu seçimde Xerox ofis kağıtlarının kalitesinin yanında, Xerox ofis kağıtlarının, ham maddesinin kağıt yapılmak üzere oluşturulan özel alanlarda yetiştirilen ağaçlardan üretiliyor olması da etkili olduğu belirtiliyor.
Araştırmada başka bir tedarikçinin daha ucuz kağıt seçeneği sunması durumunda ne yaparsınız sorusuna, katılımcıların yüzde 51’i ucuz seçeneğe yöneleceğini belirtirken; yüzde 44’ü orijinal tedarikçisine sadık kalacağını belirtiyor.