Güncelleme Tarihi:
Nintendo uzun bir aradan sonra tekrar Türkiye pazarına geri dönüyor. Türkiye'ye özel çalışmalarını yoğunlaştıran CD Media Turkey Ülke Müdürü Ertoğlu, Türkiye'den Nintendo'nun yıllar önce çekilmesinin sebebini şu sözlerle açıklıyor:
"Bildiğiniz gibi daha önce farklı bir distribütör firma ürünlerin Türkiyedeki satış ve dağıtımını yapmaktaydı. Dolayısıyla onların adına bir şey söylememiz doğru olmayacaktır. Biz ise CD Media Türkiye olarak gerek Nintendo gerekse Take2 markalarının Türkiye’de hakettiği şekilde yer alması için çalışacağız. Bağlı olduğumuz grup şirketimiz CD Media S.E. Balkan ülkelerinde 1993’ten beri oyun dünyasında faaliyetini sürdürmekte ve bugün 12 farklı ülkede Nintendo başta olmak üzere çok önemli oyun markalarının satış, dağıtım ve pazarlamasını başarıyla yapmaktadır. Nintendo’nun, Türkiye için de CD Media’yı tercih etmesinde şüphesiz bu başarının payı çok büyük."
Nintendo'nun Türkiye stratejisini de paylaşan Ertoğlu, Nintendo ürünlerinin raflardaki yerini ne zaman alacağıyla ilgili sorumuza " Bir iki hafta içinde Nintendo ürünleri raflarda yerini bulacak. Böylece geçen sene Mart ayında dünyada satışı başlayan ve bugüne kadar 17 milyon adedin üzerinde satan Nintendo Switch oyun konsolu nihayet Türkiye’deki oyunseverlerle buluşmuş olacak." şeklinde yanıt verdi.
Bu senenin sonuna kadar Nintendo’nun ürün gamında olan 150’den fazla ürünü Türk oyunseverlerle buluşturacaklarına dikkat çeken Ertoğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Bunların arasında Nintendo Switch Oyun Konsolu, Nintendo 2DS/3DS Oyun Konsolları, şu an tüm dünyada büyük heyecan yaratan Nintendo Switch Labo ürünleri, Nintendo Switch aksesuarları ve elbette başta Mario, Zelda olmak üzere onlarca Nintendo oyunu bulunuyor. Haziran ayında E3 fuarında özelikle dikkat çeken Super Smash Bros, Pokemon, Splatoon2, Xenoblade Chronicles 2, Octopath Traveler ve FIFA19’un bu seneye damga vuracağını düşünüyoruz."
Oyun severlerin dört gözle beklediği Red Dead Redemption'a da değinen Ertoğlu; "Nintendo dışında Take 2 markası altında yer alan bu senenin pek çok hit oyunu da yine CD Media güvencesiyle raflarda olacak. Ekim ayı sonunda satışa çıkacak olan Red Dead Redemption 2 oyunseverler arasında şimdiden büyük bir heyecan yarattı." dedi.
"Türkiye’de video oyun pazarının büyüklüğü yaklaşık olarak 2 milyar TL." diyen Ertoğlu'na göre gelişmiş ülkelere oranla bu rakamın oldukça muhafazakar kalıyor. Yine TÜİK’in rakamlarına göre oyun konsolu sahipliği hane halkı bazında sadece %5.5. Ertoğlu, genç nüfusun yoğun olduğu ülkemizde daha gidecek çok yol olduğunu düşünüyor ve ekliyor; "Dolayısıyla daha fazla markanın kaliteli hizmet anlayışıyla ülkemizde faaliyet göstermesi çok önemli."
"6 yıllık bir ayrılığa rağmen Nintendo’nun yerinin Türkiye’de de her zaman ayrı olduğunu söyleyebilirim" diyen Ertoğlu, Nintendo'nun bu kez tüm dünyada satış rekorları kıran yeni jenerasyon bir eğlence üssüyle birlikte döndüğüne dikkat çekiyor. 2017’de tüm yıl boyunca Nintendo Switch’in Pazar payı global ölçekte %26 olurken, 2018’in ilk 6 aylık döneminde ise bu oran %30’u aştı. Ertoğlu, Türkiye için hedeflerinin de en az globaldeki oranlar kadar olacağına vurgu yaparken, özellikle çocukların ve ebeveynlerin birlikte kullanacakları eğlence üssü olmayı hedeflediklerini belirtti.
Nintendo’nun hedef kitlesinin öncelikle aileler olduğuna dikkat çeken Ertoğlu, Switch Konsol’un hibrit özelliği sayesinde ister evde ister seyahat halinde oyunların kesintisiz oynanabildiğini belirtiyor. Direkt Nintendo markası altında sunulmuş zengin bir oyun kütüphanesinin varlığına dikkat çeken Ertoğlu, bunun dışında önemli oyun üreticilerinin Switch konsollarla da uyumlu hit oyunları çıkarmasıyla birlikte bu kütüphanenin de daha zenginleştiğine dikkat çekiyor.
Nintendo’nun çok yakın zamanda dünyada lansmanını yaptığı Labo ürünlerinin özellikle çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmek isteyen aileler için bir çözüm olduğunun altını çizen Ertoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Labo, sanal dünyayla etkileşime farklı bir bakış açısı getiriyor. Kartonlar, lastikler, bantlar, ipler ve hayal gücü kullanarak inşa edilebilen bu yeni oyuncaklar yapılarına özgü farklı tecrübeler sunuyor."
Nintendo oyun fiyatlarına da değinen Ertoğlu; "Bildiğiniz gibi nihai tüketici satış fiyatlarını perakende noktaları belirliyor. Ancak tahmini satış fiyatlarının Avrupa için geçerli olan fiyatlarla aynı ve varsa özel vergi eklenmiş olarak çıkacağını söyleyebilirim. Bildiğiniz gibi ülkemizde oyun konsol ve aksesuarlarında KDV haric %20’lik bir de ÖTV var. CD Media Türkiye olarak öncelikli hedefimiz Türk oyun severlerine tüm dünya ile aynı anda farklı fiyat kategorilerinde ve geniş yelpazeli bir ürün gamı sunmak olacak." sözlerini kaydetti.