Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2011 12:47
Deloitte'in “Global Mobil Tüketici Araştırması 2011: Mobil İletişimde Fırsatlar” raporunda, mobil cihaz kullanıcılarının en önemli talebinin daha uygun fiyatlandırma olduğu belirtildi.
Mobil cihazların dünya ve Türkiye'deki kullanımının incelendiği raporda, kullanıcıların sahip oldukları, mobil ağa bağlanmalarına imkan veren cihaz sayısının giderek arttığı ve çeşitlendiği ifade edilerek, mobil iletişim yaygınlaştıkça doğru fiyatlandırma konusunun öneminin de arttığı, Türkiye'deki kullanıcıların operatör değiştirme nedenlerinin ağırlıklı olarak fiyatlar konusundaki memnuniyetsizlikten kaynaklandığı bildirildi.
Netbook, tablet ve akıllı telefon gibi teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte bilgi işlemin birden fazla cihaz üzerinden ve her lokasyondan yürütülmesinin hayatın bir parçası haline geldiği, akıllı telefonların bu trendin en önemli etkenini oluşturduğu ifade edilen raporda, bir kullanıcının mobil ağa bağlanmasına imkan veren cihaz sayısının giderek yükseldiği, kullanıcıların farklı hizmetlere olan ihtiyacının giderek arttığı, mobil operatörlerin bu fırsatları doğru değerlendirmek ve gelir kaynaklarını çeşitlendirmek için yatırım yapmaya devam edeceklerinin öngörüldüğü belirtildi.
Akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte mobil geniş bant kullanımının giderek arttığına işaret edilen raporda, diğer ülkelerde daha uygun tarife beklentisi oranının ortalama yüzde 54 iken Türkiye'de bunun yüzde 66 olduğu ve Türkiye'de operatörünü değiştiren kullanıcıların yüzde 59'unun bunun nedeninin daha uygun tarifelere geçiş yapma isteği olduğunu söylediği ifade edildi.
KISA MESAJDA ÇİN VE HİNDİSTAN BAŞI ÇEKİYOR
Raporda, Çin ve Hindistan'da kullanıcıların yüzde 80'inden fazlasının günde en az bir SMS aldığı veya gönderdiği, İngiltere'de yüzde 70'e varan bu oranın Türkiye'de yüzde 56 olduğu belirtilerek, SMS'nin en sık kullanılan iletişim platformunu oluşturduğu bildirildi.
Türkiye'nin yurt dışında SMS kullanma konusunda da dünya ortalamasının üzerinde bulunduğu ifade edilen raporda, yurt dışında cep telefonu kullananların yüzde 70'inin her gün en az bir SMS gönderdiği kaydedildi.
Raporda, internete bağlanmak için kullanılan farklı yöntemler sıralamasında sabit hat üzerinden geniş bant veya çevirmeli bağlantının ilk, Wi-Fi etkin noktaları (hotspot) kullanımının ikinci, cep telefonları ve akıllı telefonların üçüncü, mobil modem kullanımının ise dördüncü sırada yer aldığı belirtilerek, veri transferi konusunda daha cazip ve birçok sefer ücretsiz olan Wi-Fi'nin yükselişine dikkat çekildi. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 67'sinin yeni bir cihaz alırken Wi-Fi bağlantısı olmasını tercih edeceğini belirttiği bildirildi.
Katılımcılara “cep telefonlarında gördükleri reklamlara nasıl tepki verdiklerinin” sorulduğu araştırmada, İngiltere'deki kullanıcıların en az tepki veren grup olduğu kaydedildi. Türkiye ve Brezilya'nın ise reklamı yapılan ürün veya hizmeti satın alma açısından tüm ülkeler arasında ilk sırada yer aldığı belirtilen raporda, her gün ortalama bir reklam kısa mesajı alan mobil kullanıcı oranının Türkiye'de yüzde 31 iken, bu oranın ABD'de yüzde 13, İngiltere'de ise yüzde 5 olduğu bildirildi.
Raporda, özellikle Türkiye'de mobil pazarların ileriye yönelik önemli fırsatlar içerdiği de vurgulandı.