Mobil iletişimin önemi

Güncelleme Tarihi:

Mobil iletişimin önemi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2010 10:25

Ülkemizde mobil iletişim insanlar açısından vazgeçilmez bir hal aldı. Teknolojiye meraklı genç bir nüfusumuz var ve mobil iletişim bugün 63 milyon kişiye dokunuyor.

Haberin Devamı

İnternetin ulaştığı hane ve hane halkı rakamları ile karşılaştırıldığında mobilin her yerde ve her kesimin erişebileceği uzaklıkta olduğunu açıkça görüyoruz. 2009 yılında gerçekleşen mobil numara taşınabilirliği ve 3G lisanslarının verilmesi pazarda önemli hareketlenmeleri de beraberinde getirdi. 1 Mayıs 2009 tarihinde 3 operatöre verilen 3G lisansları ile birlikte mobil internet pazarı hızla evrildi, 3G’ye özel birçok uygulama ve hizmet gündeme geldi. Penatrasyonun her geçen gün arttığı pazarda numara taşınabilirliği ile birlikte 10 milyon civarında abone operatör değiştirdi. Sektörde bireyler arası ses iletişiminin yanı sıra şu ana kadar 6 milyon civarında mobil internet kullanıcısının olması da mobil iletişim sektörünün şekil ve yön değiştirerek gelişmesine katkı sağlamıştır. GSM sektörü şu ana kadar, bireyler arasındaki iletişime odaklı olarak ilerledi ve bugünkü gelişmesine ulaştı. Ancak şimdiden bazı uygulamalarını gördüğümüz ve pek yakında giderek artması beklenen GSM/3G ağları üzerinden makineler arasındaki iletişim (M2M) de bu sektördeki büyüme potansiyelini önemli derecede artıracaktır.

Haberin Devamı

Mobil sektörde iletişimin yanı sıra kurumsal ve bireysel katma değerli servisler de çok büyük önem taşıyor. Mobil imza, mobil ödeme, mobil banka, mobil devlet, mobil sağlık, lokasyon tabanlı servisler, bilgi ve eğlence servislerinin yanı sıra 3G ile beraber uygulamaya başlanan video servisleri ve bunlarla ilgili teknoloji kullanımı tüketicinin hayatını ciddi anlamda kolaylaştırıyor. Tüketici de çağın getirdiği teknolojik yenilikler sayesinde bu uygulamaları önemli ölçüde hayatına dahil ediyor. Haber servislerinin dışında trafik servisi gibi uygulamalar kullanıcılara en uygun yol ve zaman bilgisini veriyor; lokasyon tabanlı servisler kan bağışı gibi sosyal sorumluluk projelerinde kullanılabiliyor; mobil imza, ekip takip gibi kurumsal uygulamalar bireylerin hayatını kolaylaştırdığı gibi, kurumların da verimliliğini artırıyor.

Bu alanda hizmet veren ve katma değerli ürün ve servisler geliştiren firmaların yaptıkları çalışmaların yararı bunlarla bitmiyor, ülke ekonomisine de önemli katkıda bulunuyorlar. Türkiye’de telekomünikasyon alanında yaratılan 24,5 milyar dolarlık gelirde mobilin payının 12,6 milyar dolar olduğu ve bunun da %6’sının yani 750 milyon dolarının mobil katma değerli servisler pazarından geldiği dikkate alındığında bu sektörün katkısı açıkça ortaya çıkıyor. Mobil katma değerli servisler pazarı gelirlerinden SMS ve kişiden kişiye yapılan servisler çıkarıldığında kalan 350 milyon dolar için sektörde 200’e yakın olan mobil katma değerli servis sağlayıcıları ve GSM operatörleri ÖİV, KDV ve kurumlar vergileri kapsamında 200-250 milyon dolarlık vergi ödüyor. Bunun yanı sıra katma değerli ürün ve servis sağlayan firmalar yaptıkları araştırma geliştirme faaliyetleriyle ülkenin teknolojik ilerlemesine de katkıda bulunuyor, ayrıca 35.000 kişilik nitelikli bir işgücü istihdamı da sağlıyor.

Haberin Devamı

Tüketicilere, kurumlara ve ülkeye bu kadar önemli katkıları olan bu sektörün temsilcilerinin bir araya gelerek kurduğu MOBİLSAD sektörün düzenlemelerinden, hizmet sunan firmalarına kadar tüm yönleriyle sağlıklı gelişmesini sağlayacak çalışmalar yapmak, devlet, operatörler, kullanıcılar ve şirketler arasında koordinasyon sağlamak ve tüketici haklarını korumak üzere özdenetim mekanizmaları geliştirmek amacını taşıyor. MOBİLSAD’ın çalışmaları ve katkılarıyla mobil katma değerli servisler sektörü sağlıklı bir şekilde gelişecek ve tüketicilere ve kurumlara en yeni teknolojileri, en uygun koşullarda sunacak ve ülke ekonomisine daha fazla katkı sağlamaya devam edecektir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!