Güncelleme Tarihi:
Dijital ürün yerleştirme konusunda öncü firma MirriAd Limited, Güzel Sanatlar Grubu’nun yeni kurulan ürün yerleştirme firması Advertainment Media ile sözleşme imzaladı. Bu anlaşma ile MirriAd, Doğu Avrupa, Asya, Orta Doğu ve Rusya’da 30 ayrı pazara erişebilecek.
Advertainment Media çeşitli ölçeklerde dijital ürün yerleştirme hizmetini sağlamak için bölgedeki yerel kaynakların yanında MirriAd platformunu da kullanacak. Bu bağlamda Orta Doğu’nun en büyük yayıncılık kuruluşu olan MBC gibi büyük televizyon şirketleri ve önde gelen reklamcılarla yapılan görüşmeler belli bir aşamaya geldi.
MirriAd’ın Advertainment Media ile bir araya gelmesi Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün yeni RTÜK yasasının televizyonda ürün yerleştirmeye olanak tanıyacağını açıklamasından sonra gerçekleşmiştir. Türkiye’de ürün yerleştirmenin Ocak 2011 tarihinde yasallaşması ve bunun Türk medyasını 2012 yılında 5 milyar TL’lik bir hacme ulaştırması bekleniyor.
Advertainment Media toplam televizyon reklam harcaması 10 miyar doları geçen pazarlarda pazar lideri olmayı amaçlıyor. Firma şu ana kadar İstanbul ve Dubai (OrtaDoğu) merkezli, güçlü bir teknik ve reklam ekibi kurdu, en kısa zamanda Moskova’daki organizasyon çalışmaları da tamamlanacak.
Ürün yerleştirme tüm dünyada hızla gelişen bir pazar niteliğindedir. Televizyon ürün yerleştirmesi tüm Avrupa medya pazarlarında yasal olup yakında yayınlanacak ufak tefek değişikliklerle son halini alacaktır. Avrupa pazarının 2009-2014 döneminde %18.2 lik bir yıllık büyüme oranı ile gelişeceği öngörülmektedir.
Teknoloji, medyayı nasıl tükettiğimize ilişkin değişimleri yönlendirirken marka sahipleri de tüketiciye ulaşmanın yeni yollarını aramakta ve yayın içerikleriyle güçlü bir biçimde bütünleşmeye çalışmaktadırlar. MirriAd üç kıtada büyük yayın kuruluşlarına başarıyla hizmet vermektedir.
MirriAd mevcut medya içeriğinin içine dijital olarak markalı ürünleri, logoları ve videoları yerleştirmek için yayıncılar ve marka sahipleri ile işbirliği içindedir. Şirket, gerçeğe yakın marka görüntülerini üretim (post production) aşamasında video içeriğine doğrudan yerleştirmek için IP korumalı ve tümüyle ölçeklenebilir, yazılım tabanlı bir çözüm olan ZoneSense’i geliştirmiştir. MirriAd’ın patentli sistemi aynı zamanda satış sürecinin yönetimine ilişkin çözümler de içerir ve internet ortamında tüm tarafların beğenisini kazanmak, marka bilinirliğini ölçümlemek gibi niteliklere sahiptir.
MirriAd’ın CEO’su Mark Popkiewicz konuyla ilgili düşüncelerini şöyle açıkladı: “Bu MirriAd için yeni ve büyük bir sözleşmedir; gerçekçi, heyecan verici, yeni bir reklam geliri akışı ile ürün yerleştirmenin ivmesine katkıda bulunacaktır. Platformumuz yayınlanan programların içerik bütünlüğünü bozmaksızın markalı ürünlerin hedeflenen özel pazarlarda garantili ve amaca uygun bir biçimde sunumuna olanak tanımaktadır. Bu anlaşma ile MirriAd çok önemli bir bölgeye adım atmış olacak ve 300 milyon kişilik bir seyirci kitlesine erişecektir.”
Advertainment Media’nın Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Emre Tümer: “Deneyimi ve teknik know-how’ı ile Advertainment Media’nın bölgemizde daha önce görülmemiş bir ölçek ve kalitede ürün yerleştirme hizmetleri vererek konusunda lider konumuna yükselmesine katkıda bulunacağına inandığımız MirriAd ile çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Yayıncı ortaklarımız için güçlü ve yeni bir gelir akışı sağlayacağımıza bunun da markalara yatırım olarak büyük bir geri dönüşü olacağına gerçekten inanıyorum.”dedi.
Advertainment Media’nın Başkan Yardımcısı Yüşa Ünay ise şöyle dedi: “İstanbul merkez ofisinin kuruluşunu tamamlamış bulunuyoruz; Dubai operasyonumuzu da bitirmek üzereyiz. Dijital ürün yerleştirme devrimine önderlik etmekten ve yayıncılar ile üreticiler için dünyanın böylesine önemli ve büyük bir bölgesinde önemli ve yeni bir gelir kaynağı yaratmaktan dolayı büyük heyecan duyuyoruz.”