Güncelleme Tarihi:
2013 sonunda Türkiye’ye giriş yapan Zomato, Türkiye’de 22 binden fazla restorana ulaşmıştı. Ancak şirketin Türkiye’deki yerli rakibi olan Mekanist, 8 yılda 1.3 milyon aboneye ulaşarak elinde önemli bir kozu tutuyordu. İki şirketin görüşmeleri sonucunda ise satın alma anlaşmasına varıldı.
21 ÜLKEDE HİZMET
Mekanist kurucularından Ali Servet Eyüboğlu, artık sadece Türkiye’de değil, 21’den fazla ülkedeki mekanlar için bilgi sunmaya başlayacaklarını ifade etti. Eyüboğlu, “8 yıl önce üniversite yıllarında başlattığımız girişimimizi Zomato gibi global ve alanında lider bir oyuncunun satın alması bizler için gurur verici bir gelişme. Zomato ile güçlerimizi birleştirmek bizi heyecanlandırıyor. Çünkü bu satın alma sayesinde, Türkiye’deki kitleye çok daha geniş bir restoran yelpazesi içerisinden seçim yapma şansı sunmuş olacağız. Ben ve kurucu ortağım Eren Baydemir, gelecek dönemlerde Zomato Türkiye ekibine katılacağız” dedi.
GENİŞ KİTLELERE ULAŞACAK
Zomato CEO’su Deepinder Goyal ise Mekanist’i satın almalarının sebebinin yerli şirketin yerel bir ürünü geniş kitlelere ulaştırdığını belirtti. Mekanist’in detaylı restoran bilgilerinden oluşan zengin bir içerik platformu vizyonlarının Zomato ile bire bir örtüştüğünü ifade eden Goyal sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Zomato ve Mekanist’in tamamen entegre edilmiş hali önümüzdeki birkaç ay içerisinde hem kullanıcılar hem de işletmelerin beğenisine Türkçe ve İngilizce olarak sunacağız. Entegrasyon tamamlandığında ise Zomato, bütün Türkiye’de 75 binden fazla restoranın bilgisini kullanıcılarına ayda 3 milyondan fazla sunulacak.”