Güncelleme Tarihi:
Son 10 yıl boyunca geliştirilen oyunlara bakıldığında birçok farklı oyun türüne rastlıyoruz. Bugün daha çok Crysis ve Call of Duty gibi oyunlar kullanıcılar tarafından rağbet görürken, bazı oyun türleri ise yok olma tehdidi altında.
Özellikle bir tür oyun var ki, artık günümüzde bu oyunların sayısı bir hayli azaldı ve kullanıcılar her ne kadar bu tip oyunlara yoğun bir şekilde ilgi gösteriyor olsa da, bu ilgi durumu kurtarmaya yetmiyor.
Macera oyunları dünden bugüne birçok değişikliğe uğradı. The era of Maniac Mansion and Loom'dan The Curse of Monkey Island'a, Sam & Max'den Leisure Suit Larry ve King's Quest serilerine, Gabriel Knight'dan Phantasmagoria'ya kadar birçok oyun zamanında büyük yankı uyandırmış ve kullanıcıların büyük ilgisiyle karşılaşmıştı.
O zamanlar, HDD'de 5-10 GB yer kaplayan oyunlara nazaran nispeten daha az yer kaplayan ve disketler ile oynanabilen bu oyunlardaki bulmacaları çözmek de pek kolay değildi. Bu nedenle hile sitelerinin sayısı o günlerde artmaya başlamış ve bu oyun tutkunları, bilmece ve bulmacaları çözmek için birbirleriyle iletişime geçmeye başlamıştı.
Ancak bilgisayar teknolojisi hep aynı kalmayacaktı. Disketlerden CD'lere taşınan oyunlarla beraber, donanım teknolojisinin gelişmesiyle birlikte Grim Fandango, Broken Sword ve I have No Mouth and I Must Scream oyunları ortaya çıkmaya başladı.
Özellikle Broken Sword ve Grim Fandango, o günün donanım teknolojisi düşünüldüğünde alanında oldukça iyi oyunlardı.
Bilmece ve bulmacaların zorluğu nedeniyle günlerce, haftalarca, hatta aylarca PC başından bir türlü kalkamayan kullanıcılar, bu macera oyunlarıyla yatıp kalkıyordu o günlerde.
Zaman ilerledikçe donanım teknolojisi daha da ilerledi ve 3D teknolojisi ile birlikte macera oyunlarından da kullanıcılar daha çok şey beklemeye başladılar. Ancak kazın ayağı hiç de sanıldığı gibi değildi.
Donanımsal gelişmelerle birlikte oyunların grafik kalitesinin artması, macera oyunlarına pek de yaramamıştı. Syberia gibi oyunlar her ne kadar eski macera oyunlarının havasını kullanıcılara vermeye çalışsa da bunda pek başarı olamadı.
Macera oyunları, 3D teknolojisinin gelişmesiyle birlikte kırılma noktasından düşüş trendine girmeye başladı. O günden bu yana bu oyunların popülerliğini iyice kaybetmesinin asıl nedeni kullanıcıların bu oyunlara burun kıvırmasından ziyade bazı dış faktörlerin bu duruma neden olduğunu belirtmek gerekiyor.
Bu nedenlerin başında hiç şüphesiz yıllardır yazılım dünyasının en büyük derdi olan korsan kullanım geliyor.
Oyunların kopyalarının gerçeğinden çok satmasıyla beraber, uzun bir zaman çaba gösteren ve uykusuz saatleri göze alan oyun geliştiricileri, korsan kullanım yüzünden bu tür oyunları yapmaktan soğumaya başladılar. FPS ya da strateji oyunları bu kaybı biraz olsun satışla karşılayabilirken, macera oyunlarının orijinal satışı durumu karşılamak için yeterli olmuyor.
Korsan kullanımla beraber daha az yatırım almaya başlayan bu oyunlar, bugün en dip seviyeyi gördü denilebilir.