A.A
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2008 16:21
Lufthansa Havayolları, Sanal Mağaza işbirliğiyle Türkiye'deki Miles&More üyelerine millerini harcayabilecekleri online alışveriş imkanı başlattı.
İşbirliğini tanıtmak amacıyla Çırağan Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Sadık Elmas, Lufthansa Grubunun 2007 yılında rekor düzeyde kar elde ettiğini ve grubun vergi sonrası karının 1,7 milyar avroyla bir önceki yıla kıyasla 2 katına yükseldiğini, cirosunun da yüzde 13 artışla 22,4 milyar avroya ulaştığını kaydetti.
Bu karın rekor düzeydeki yakıt fiyatlarına, finans piyasalarındaki güvensizliğe ve zor rekabet koşullarına rağmen elde edilmiş olmasının kayda değer bir başarı olduğunu ifade eden Elmas, 2007 yılında taşınan yolcu sayısının şirket tarihinin en yüksek düzeyine ulaştığını, bunun yanı sıra sefer sayısı, koltuk, kilometre satışı ve kapasite kullanımı açılarından da rekor rakamlara ulaşıldığını belirtti.
Elmas, 2007 yılında yaklaşık 56,4 milyon yolcu taşıyarak yolcu sayısını bir önceki yıla kıyasla yüzde 5,6 oranında artırdıklarını, hava yolunun koltuk doluluk oranının yüzde 1,8 artışla yüzde 77'ye ulaştığını anlattı.
Lufthansa şirketler grubu bünyesindeki hava yolu şirketlerinin toplam 62,9 milyon yolcuya hizmet verdiğini belirten Elmas, Lufthansa'nın toplam 749 bin 431 iniş ve kalkışla düzenlediği uçuş sayısı açısından da rekor kırmış olduğunu kaydetti.
Elmas, Lufthansa'nın bu başarısını 2008 yılının ilk 6 ayında da sürdürdüğünü belirterek, yolcu sayısının bu yılın ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,4 oranında artışla 28 milyon kişiyi aştığını kaydetti.
Bu yılın ilk 6 ayında şirketler grubunun işletme karının da bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 219 milyon avro artışla 705 milyon avroya yükseldiğini belirten Elmas, Lufthansa'nın 2013 yılına kadar özel bekleme salonlarının yenilenmesi için 150 milyon avro yatırım yapacağını bildirdi.
“TÜRKİYE'Yİ 162 ÜLKEYE BAĞLIYORUZ”
Elmas, Türkiye'de en büyük yabancı hava yolu olarak faaliyet gösteren ve iyi bir itibara sahip olan Lufthansa'nın buradaki başarı öyküsünü sürdürmekte kararlı olduğunu vurgulayarak, şu bilgileri verdi:
“Star Alliance'deki ortaklarımızla 975 destinasyon sunmaktayız ve Türkiye'yi dünya çapında 162 ülkeye bağlıyoruz. Bunun dışında Türkiye'de Lufthansa grubunun Sunexpress, Lufthansa Cargo ve catering şirketleri LSG, Sky ve Chefs de faaliyetlerini sürdürüyor. Çağrı merkezimizde bugün 200'den fazla çalışanımız var ve bu da modern Türkiye'ye olan inancımızın bir diğer kanıtı. Satışta ve havalimanlarında 80, Cargo'da 40 ve Catering'de de yaklaşık 700 çalışanımız mevcut. Bu yıl mart ayında Köln ve Berlin'e başlattığımız doğrudan uçuşlarla Türkiye'den Almanya'ya, İstanbul, Ankara ve İzmir çıkışlı olmak üzere haftada toplam 74 sefer sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl Türkiye–Almanya arasında 866 bin yolcu taşıdık. Online hizmetlerimizi genişlettik ve Türk müşterilerimize online bilet alma, check-in ve koltuk rezervasyonu yapma imkanı sunmaktayız.”
Lufthansa Worldshop Kurumsal Satış ve Kooperasyonlardan Sorumlu Müdürü Christoph Baumann da, Miles&More üyelerine geniş bir ürün yelpazesi içinde sanal mağazada yepyeni bir mil harcama olanağı sunacaklarını söyledi.
-“WEB SİTESİNDEN 5 BİN ÜRÜN ONLİNE SATILACAK”
Sanal Mağaza Yönetim Kurulu Başkanı Enis Karslıoğlu da, 6 aylık bir çalışma sonucunda hazırlanan proje kapsamında Sanal Mağaza tarafından özel olarak hazırlanan web sitesinden özel olarak seçilen 5 bin ürünün müşteriye sunulacağını kaydetti.
Web sitesinin bugün kullanıma açıldığını belirten Karslıoğlu, Lufthansa müşterilerinin sitede millerini keyifle harcayacakları bir ortam bulacaklarını söyledi.
Karslıoğlu, Miles&More kart sahibi müşterilerin “www.sanalmagaza.com/lufthansa” adresinden ulaşabilecekleri sitede, bilgisayar, elektronik, beyaz eşya, hediyelik, sağlık ve kişisel bakım gibi başlıklar altında toplam 13 kategoride hizmet vereceğini belirtti.
Lufthansa Havayollarının sık seyahat eden yolculara yönelik 1993 yılında başlattığı Miles&More programının 16 milyon üyesi bulunuyor. Türkiye'de 300 bine yakın Miles&More üyesi bulunan Lufthansa, daha sonraki dönemlerde yeni ortaklıklar oluşturarak mil harcama seçeneklerini artırmayı hedefliyor.
Türkiye'de 2. büyük miles programı olan Miles&More'nin 3 üyelik statüsü bulunuyor.