Güncelleme Tarihi:
Lotus, yakınlarda takım patronu Eric Boullier'i McLaren'e kaptırmıştı.
Lotus'un yeni patronu, geçen yıl yıldız sürücü Kimi Raikkonen'in Ferrari'ye geçmesine neden olan 140 milyon sterlinlik bütçe açığına çare bulmaya çalışıyor.
Takımın mali durumunu istikrara kavuşturmak amacıyla tepeden inme bir adımla başa geçirilen yeni CEO Matthew Carter, "teknolojinin en iyi noktaya getirilmesi, sonuçta, takımın yıllık gelirlerinde on milyonlarca dolarlık fark yaratabilir" diyor.
Carter, "Büyük oyuncuların sahip olduğu bütçenin yarısıyla iş görüyoruz. O yüzden de sonuç almak ve rekabet düzeyimizi korumak için başka yollara başvurmalıyız" diye ekliyor.
Bu da işin her alanında teknolojinin daha iyi kullanılması anlamına geliyor.
Daha güçlü bir elektrikli aküyle ve enerji geri kazanım sistemine sahip daha küçük turbo motorlu araçlar kullanılmasını, ayrıca burun kısmının daha dar, şasinin daha alçak olmasını öngören son değişiklikler, binlerce yeni tasarımı, otomobil parçası geliştirilmesini ve deneme yapılmasını zorunlu kıldı.
Lotus F1 Takımının teknik başkanı Nick Chester, "Kurallarda yapılan son değişiklikler 20 yıldır bu sporda tanık olduğum en büyük değişim oldu. Bu otomobili geliştirme işine 2,5 yıl önce başladık. Verimliliği artırmak için yazılım sisteminde farklı işler için farklı programları uygulama yoluna gittik. Tüm şirkette Microsoft Dynamics'in kurumsal kaynak planlama (ERP) yazılımını kullanmak için 4 milyon sterline dört yıllık bir anlaşma yaptık." diyor.
Microsoft ortaklığı sadece Lotus ile olmasa da, varılan anlaşmanın niteliği, takıma, yazılımı ihtiyaçlarına göre uyarlama ve teknoloji devinin Virginia'nın Redmond kentindeki araştırma ve geliştirme örgütlenmesine erişimine olanak veriyor.
ERP yazılımı, bilgisayar yardımıyla hazırlanan tasarımların, hesaplamalı akışkanlar dinamiğiyle birlikte planlanıp yürütülmesine ve sonuçta, rüzgar tünelinde denenmiş, pistlerde adeta uçan, karbon fiber taşıtların ortaya çıkarılmasına yardımcı oluyor.
Nick Chester, yeni otomobilin ortaya çıkarılması için 12 binden 14 bine çıkarılması gereken çizimlerle baş edilmesinde bu yazılımdan yararlandıklarını söyledi ve "bu yazılım paralel tasarım programlarını de yürütmemize ve kaynakları buna göre dağıtmamıza da olanak verdi" dedi.
Lotus F1 Takımının teknik başkanı tek sezon boyunca, bir otomobilin 200-250 arasında aerodinamik ve mekanik gelişim geçirdiğini, bunun da ek 6000 çizim gerektirdiğini ve bunların hepsinin planlanması, mali kaynaklarının bulunması ve belirlenen zaman diliminde tamamlanmasının şart olduğunu belirtti.
Üç boyutlu lazer basımın geliştirilmesiyle tasarımların ön ürün parçalarına dönüştürülmesi, eskisine kıyasla çok daha hızla ve çok daha ucuza gerçekleşebiliyor.
Bilişim teknolojisi müdürü Michael Taylor, teknolojinin gelişmesiyle sıradan işlemlerin otomatikleştirilmesinin sağlandığını ve böylece zaman kazanıldığını kaydetti. Taylor, "Aerodinamikçiye günde bir dakika zaman kazandırırsanız, bir yılda bu önemli bir zaman dilimi eder. Tasarım için harcanan zamanı da uzatabilirseniz, bu, kuramsal olarak, daha iyi tasarımlar yaratmanızı sağlar." dedi.
Taylor, yarış otomobilinin bir parçasında aksama olursa, takımın sorunun nereden kaynaklandığını ve malzemeler için sipariş verildiği andan sorun çıkardığı ana kadarki aşamaların hangi noktasında meydana geldiğini tam olarak belirlemesi gerekiyor.
Veriler, otomobil yarışlarının en önemli unsurunu oluşturuyor.
Örneğin Abu Dabi'de bir otomobil saatte 320 km. hız yaparken Enstone'daki ekip, masa üstü sanal teknolojiyle otomobille ilgili canlı verileri izliyor.
Şirket yetkilileri, "teknolojiye yatırım yapılmasından vazgeçtiğiniz ve durduğunuz anda diğerleri derhal sizi geride bırakır" diyor.
Haberin orjinal metni için tıklayın.