Güncelleme Tarihi:
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Weijian Zhou Türkiye ile ilgili hedeflerini açıklarken şunlar söyledi : “Türkiye ile birlikte altı ülkeden sorumluyum. Ama bu ülkeler içerisinde Türkiye’nin öneminin çok büyük ve stratejik olduğunu biliyorum. Lenovo Türkiye Genel Müdürü olarak göreve geldikten sonra sadece PC’de değil tüm segmentlerde bizi birinciliğe taşıyacak stratejilerimizi uygulamaya koyduk. Her alanda atılımlar yaptık. Özellikler Akıllı Telefon kategorisi bizim için önemliydi ve kısa sürede başarılı sonuçlar aldık. 5000 mAh bataryalı P serisi gibi doğru modellere odaklanarak perakendede 3’üncülüğe yükseldik. Tüketicileri çok iyi anlayarak onların tercih ettikleri ürünleri onlarla buluşturduk. Türkiye’ye güveniyoruz ve buradaki potansiyeli görüyoruz dolayısıyla yatırımlarımız artarak devam edecek. Ürünlerimizi kategorize etmeden her ürünün her kullanıcıya uygun olabileceğini gördük.”
Weijian Zhou markanın dünyadaki gelişmeleri ile ilgili olarak ise şu bilgileri verdi:
“Lenovo artık inovatif ürünleriyle dünyada sadece PC alanında değil teknolojinin birçok alanında liderlik yapıyor. Bu yılın Fortune 500 listesinde 29 sıra yükselişle birlikte 202. sırada yer alan Lenovo oyun alanını her geçen gün genişletiyor. Artık tüm dünyada yüksek kaliteli, güvenli ürün portföyümüzle PC, iş istasyonu, sunucu, depolama, networking, mobil ürün ailesi ve Moto dahil olmak üzere akıllı telefonlar, tablet ve uygulamalar alanlarında hizmet veriyoruz. Lenovo’da ABD, Çin, Japonya ve Brezilya’daki merkezlerimizle birlikte tüm dünyadaki AR-GE kaynaklarımızı sonuna kadar kullanıyoruz. İnovasyon alandaki yatırımlarımız ürünlerimizi farklılaştırıyor. 2015/16 finansal yılında Lenovo globalde AR-GE’ye yaklaşık 1.5 milyar USD yatırım yaptı ve bu grup gelirinin yaklaşık %3.3’üne denk geliyor. Lenovo dünyada, %21.1 ile PC pazarında lider, tablet bilgisayar ve x86 sunucu kategorisinde ise en büyük 3. tedarikçi konumunda. PC alanında vergi öncesi gelir marjında yıldan yıla yarım puan yükseldik ve pazar payımız ile karlılığımız tüm bölgelerde arttı. TABLET pazarında 14 puan büyüdük ve 3.’lük pozisyonumuza geri döndük. PC + Tablet segmentinde globalde %15.5 payla açık ara birinciyiz."