Le Figaro: Karşınızda Dijital Boğaz

Güncelleme Tarihi:

Le Figaro: Karşınızda Dijital Boğaz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 25, 2012 00:23

Her yıl Almanya'nın Münih kentinde düzenlenen, teknoloji ve tasarım konularının ağırlıklı olarak konuşulduğu DLD konferansına Türkiye de damgasını vurdu. Le Figaro, "Silikon Vadisi'nden sonra karşınızda Dijital Boğaz" başlığıyla Türk uzmanların görüşlerine geniş yer verdi.

Haberin Devamı

41?29! dijital reklam ajansının sahibi Alemşah öztürk, Yemek Sepeti projesinin sahibi Nevzat Aydın, Turkcell Yeni Teknoloji İşleri Başkanı Cenk Bayrakdar, Peak Games'in kurucusu Sidar Şahin ve Markafoni'nin eş-kurucusu Sina Afra, panelde konuşmacı olarak yer aldı.

Panelin sunumunu yapan Robin Wauters, açılış konuşmasında Türkiye'den övgüyle söz ederken, Türkiye'nin büyük bir pazar olduğunu kaydetti ve Wauters'in ardından Sidar Şahin sözü aldı. Almanya'da yaş ortalamasının 44 olduğunu dile getiren Şahin, Türkiye'de ise bu rakamın 25'lere kadar indiğine dikkat çekti. 3G abonesinin sadece bir yıl gibi bir sürede 7 milyonun üzerine çıktığını belirten Şahin, Türkiye'nin demografik olarak fırsatlar ülkesi olduğunu vurguladı.

Yemek Sepeti projesinin sahibi olan Nevzat Aydın ise Türkiye'de artık insanların internet üzerinde salt izleyici olmaktan çıkıp alışveriş yapan bir kitle haline geldiğini kaydetti. Yemek Sepeti'nin Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde de hizmet verdiğini söyleyen Aydın, 4 ülkeye daha açılmayı planladıklarının altını çizdi.

Turkcell Yeni Teknoloji İşleri Başkanı Cenk Bayrakdar, Türkiye'nin fiber altyapı sayesinde 1 Gb bağlantı hızına ulaşan dünyadaki az sayıdaki ülkeden biri olduğuna dikkat çekerken, gençlerin iPhone'lara yoğun ilgi gösterdiğini; ancak kendilerinin Android platformunu desteklediğini belirtti. Mobil TV hizmetini başlattıklarında kullanıcıların 5-10 dakika gibi kısa sürelerde mobil cihazlarından maç izlediğini söyleyen Bayrakdar, bugün ise kullanıcıların maçın tamamını izlemeye başladığını dile getirdi.

/images/100/0x0/55ea5f3cf018fbb8f87ba41f


41?29!'un sahibi Alemşah Öztürk ise Türkiye'de toplamda 34 milyon internet kullanıcısının bulunduğunu ve kullanıcıların meraklı olmasından dolayı hemen her yeniliği ilk deneyenlerden biri olmak istediğini, bu durumun da pazarlamacılar için iyimser bir tablo olduğunu kaydetti.

Fransa’nın önde gelen gazetelerinden Le Figaro, dijital dünyanın Türk uzmanlarının görüşlerine geniş yer ayırırken, haberini “Silikon Vadisi’nden sonra karşınızda Dijital Boğaz” başlığıyla verdi. Haberde, Türkiye’nin Dailymotion, Facebook gibi platformlar için inanılmaz bir pazar hâline geldiği vurgulandı.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!