Güncelleme Tarihi:
Continental’in teknolojisi, insanlara neler sağlıyor?
Continental AG, lastik üretiminin yanında, dünya çapında fren sistemleri, motor ve şasi sistemleri ve elemanları, aletle donatım, ‘bilgilendirmeli eğlenceli’ çözümleri, araç elektronikleri, lastik ve teknik elastomer ürünleri sunuyor. 55 ülkede yaklaşık 218 binden fazla çalışanı ile faaliyet gösteriyor ve bunların ötesinde dünyada araç üreticilerinin başlıca orijinal ekipman tedarikçilerinden birisi konumunda. Avrupa’da ise ortalama her üç araçtan biri fabrikadan Continental lastikleriyle çıkıyor. Continental, dünyada ilk sırt desenli lastiğin yaratıcısı! 140 yılı aşkın deneyim ve hâlâ gelişmeye devam eden en yüksek Alman standartları ile üretilen teknolojiler geleceğin eğilimlerini belirliyor. Continental’de lastiklerden ileri güvenlik sistemlerine kadar tüm bölümlerin çalışanları tek bir ortak vizyona hizmet ederek çalışıyor: “Emniyetli, sürdürülebilir ve bağımsız bir hareket kabiliyeti.“
Diğer yandan, teknoloji ve tüketim alışkanlıklarının hızla değişmesi lastik üreticilerini doğrudan etkiliyor. Artan trafik ve toplam trafik güvenliğinin risk altında olmasından dolayı Continental ‘güvenlik’ ölçütüne büyük önem veriyor. Araçların yol ile temasını sağlayan ve hareketine imkân veren lastik, sektörün en temel ihtiyaçları arasında yer alıyor. Bu durum doğal olarak sektörün gelişimini ve büyümesini zorunlu kılıyor. Beklentiler arasında yer alan diğer iki noktada ise ‘düşük yuvarlanma direnci’ ve ‘konforlu sürüş’ öne çıkıyor. Lastik pazarındaki tüm kısımların ihtiyaçları farklılaşsa da bu üç başlık her bir kısımın buluştuğu ortak nokta! Continental, Ar-Ge ve ürün pazarlama stratejisini bu üç ölçüte odaklayarak ürünlerini sürekli geliştiriyor. Bunu yaparken ise otomotiv sektörüne ve araç teknolojilerine dair sunduğu çözüm ve yaptığı yatırımların bilgi ve donanımı, geliştirdiği lastikleri doğrudan bu üst düzey güvenlik ekosisteminin bir parçası olarak konumlandırıyor.
Özellikle Ar – Ge çalışmalarımızda en kısa fren mesafesi ile tüm güvenlik konularında da en mükemmel sonuçları hedefliyoruz ve neredeyse tüm bağımsız test kuruluşlarının yaptıkları testlerde lastiklerimizi kürsünün en üst noktasına yerleştirmeleri bizi motive etmeye devam ediyor. Lastiklerimiz üretilirken her türlü yol şartlarında kısa fren mesafesi, suda kızaklamaya karşı direnç, direksiyon hâkimiyeti, yüksek manevra gücü, yüksek çekiş ve öngörülebilir yol tutuş özellikleri ön plana çıkıyor.
Test sürüşleri nasıl yapılır peki? Bu sürüşler ile neler test edilir?
Bizler Continental olarak yıl boyunca ABD, Yeni Zelanda, İsveç, İspanya ve Almanya’da bulunan test pistlerimizde yaptığımız lastik testlerinde sınır tanımıyoruz. Almanya’da bulunan test merkezimiz Contidrom ise bağımsız uzmanlar tarafından da referans olarak gösterilen bir pist. Dünyanın her yerinde tüm kış ve yaz lastiklerimiz her çeşit hava ve yol koşullarında test ediliyor. Hiç şüphesiz bu testler en modern test yöntemlerinin ve ölçüm teknolojilerinin kullanıldığı tesislerde yapılıyor.
Continental olarak yılda toplam 140.000 adet lastik kullanarak ve bu lastiklerle yaklaşık 200 milyon kilometre yol yaparak lastiklerimizi test ediyoruz. Uluslararası profesyonel test sürücüleri ekibimiz 67.000’in üzerinde test gerçekleştiriyor. Continental markası olarak, pazara sürekli yenilikçi ve en güvenli ürünleri sunabilmek için yaptığımız bu testlerle dünyayı 500 kez dolaşıyoruz diyebiliriz. Bu şekilde titiz bir çalışmanın sonunda Continental olarak en emniyetli, konforlu ve güvenilir lastikleri üretmeye çalışıyor ve kullanıcıların hizmetine sunuyoruz.
Dünyada lastik teknolojisi şu an hangi noktada? Bir lastiğin ömrü ne kadardır?
Bildiğimiz gibi Alman mühendisliği ve titizliği bir efsanedir. Tüm Continental inovasyonları üretime girmeden önce kapsamlı olarak test edilir. Continental, gelişmiş ve optimize edilmiş ürünler sunmak için her defasında daha da ileri ölçüm teknolojileri kullanır ve geliştirir.
Örneğin Continental’in geliştirdiği önemli yaratıcı ürünler arasında bulunan ContiSeal teknolojisinden söz edebiliriz. ContiSeal, Continental tarafından geliştirilen, hasarlı lastik sırtını tamir etmek ve bu sayede kesintisiz olarak yola devam etmek için tasarlanmış yepyeni bir teknolojidir. Çivi ve benzeri gibi yabancı cisimlerin lastiğe girmesi halinde hemen yol kenarında durup lastik değiştirmeye gerek kalmaz, delici cisim yerinden çıksa bile delikler kapalı kalır. Bu sayede ContiSeal tüm lastik delinmelerinin yüzde 80’ini kapatarak lastik patlaması nedeniyle yolda kalma riskini azaltır.
Lastiğin ömrünü etkileyen faktörlerden ilki, sürüş alışkanlığımızdır. Ayrıca, araç ve sürücüye göre en uygun lastiğin seçilmesi de önemli bir etkendir. Doğru lastiği seçmek için ilk yapılması gereken orijinal ebadı üzerine yoğunlaşmaktır. Eğer araç için ebat değişikliği yapılacaksa mutlaka araç üreticisinin önerdiği ebatlar dikkate alınmalıdır. Doğru ebat belirlendikten sonra mevsimine, kullanım alan ve alışkanlığına göre seçim yapılmalıdır. Ayrıca lastik seçerken maliyetleri her zaman uzun vadede düşünmek gerekiyor. Fiyat olarak kısa vadede uygun görünen bir lastik uzun vadede güvenlik, performans, uzun ömür ve yakıt tasarrufu gibi farklı ölçütler dikkate alındığında olumsuz sonuçlar çıkartabilir. Otomobilimizi 100.000 km kullandığımızı varsayarsak; 2 takım yaz lastiği veya 2 takım kış lastiği ile bu 100.000 km geçirmek yerine 1 takım yaz lastiği bir takımda kış lastiği ile hem yaz şartlarında maksimum şartlarda performans elde ederek hem de kış şartlarında üst seviyede güvenlik sağlayarak lastiklerimizi kullanmış oluruz. Mevsiminde doğru lastiği kullanmak; başta güvenlik anlamında, ikinci olarak da ekonomik anlamda en akılcı çözümdür.
Lastiğin ömrünü etkileyen başka faktörler de vardır. Bu faktörler; saklama, rotasyon, hava basıncı, rot ve balans ayarları, servis koşulları, hız, maruz kaldığı yük ve yollarda meydana gelen hasarlar gibi sıralanabilir. Bu sebeple lastiklerin düzenli kontrol edilmesi çok önemlidir. Ayrıca diş derinliği seviyesi dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Continental olarak, diş derinliği 3mm'ye gelen yaz lastiklerinin ve 4 mm’ye gelen kış lastiklerinin değiştirilmesini öneriyoruz.
Lastik bakımı nasıl yapılmalı? Lastiğin ömrünü uzatmanın yolları nelerdir? Lastikler kaç yılda bir değiştirilmeli?
Tüketiciler, lastik bakımında önemli bir role sahiptirler. Lastiklerin, aşınarak minimum diş derinliğinin altına düşmesi, hasar görmesi veya yıpranması gibi farklı nedenlere bağlı olarak değiştirilmeleri gerekebilir. Bu nedenlerden dolayı lastikler (yedek lastik dâhil olmak üzere) rutin olarak, örneğin ayda en az bir kez, kontrol edilmelidir. Düzenli kontroller, bir lastiğin ömrünün daha uzun olması için büyük önem taşır. Tüketiciler lastiklerinin zarar gördüğünü tespit ettiğinde veya bundan şüphelendiğinde, lastiklerini lastik servisindeki bir uzmana göstermelidir. Sonrasında bu uzmandan alacakları tavsiyeye göre lastikleri kullanmaya devam edip edemeyeceklerine karar verirler.
Tüketiciler, daima lastiklerinin dış görüntüsünün de bilincinde olmalıdırlar. Ayrıca hava kaybındaki artış, gürültü veya balans gibi dinamik performansta meydana gelebilecek değişiklikler konusunda da hassas olmalıdırlar. Bu tip değişimler, lastiklere bağlı bir problemi önlemek adına bir ya da daha fazla lastiğin değiştirilmesi gerektiğinin habercisi olabilir.
Lastik, hayat kurtarır mı? Eğer öyle ise hangi yönleri ile?
Continental olarak tüm çalışmalarımızda sadece sürüş konforu değil, tüm güvenlik konularında da test edilmiş en iyi sonuçları alabilmek için yola çıkıyoruz. Her türlü yol şartlarında kısa fren mesafesi, suda kızaklamaya karşı direnç, direksiyon hâkimiyeti, yüksek manevra gücü, yüksek çekiş ve öngörülebilir yol tutuş özellikleri aradığımız şartlar arasında yer alıyor.
Sadece yağışların olduğu günlerde değil, yağışların olmadığı fakat soğuk hava şartlarından dolayı buzlanma yaşanan yollarda da bu durum çok önemli bir başlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Aslında, alacağımız önlemler sayesinde çok güvenli ve rahat bir şekilde yolumuza devam edebilecekken, tedbirsizlik yüzünden hayatımızla ödeyebileceğimiz kazalarla karşı karşıya gelebiliyoruz.
Yapılan araştırmalar karla kaplı bir zeminde 50km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 43 m iken kış lastiği ile bu mesafenin 35 m’ye kadar düştüğünü gösteriyor. Aradaki 8 metrelik fark ciddi kazaların önlenmesi anlamına geliyor. Çünkü kış lastikleri sahip oldukları özel hamur, sırt deseni ve omuz blok yapısı sayesinde özellikle düşük hava sıcaklıklarında dahi ıslak, karlı ve kuru zeminlerde üstün yol tutuşu ile güvenli sürüş sağlar.
Lastiğin araç altında birçok hayati görevi ve sorumlulukları mevcuttur. Güvenli bir sürüş için hepsinin bir uyum içinde hareket etmesi gerekir. Lastik doğru kullanıldığında hayat kurtarır; kullanılmadığında ise kazalara sebebiyet verir.
Buna ek olarak lastiklerde bulunan kanallar, zemin ile lastik yüzeyi arasında kalan suyun tahliyesini sağlar. Bu sayede aracınız zemine daha sağlam basar ve yola tutunma seviyesi artar. Böylece lastiklerin yol ve hava koşullarına göre kullanılması hayati önem taşır.