Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi

Güncelleme Tarihi:

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2015 00:39

Sosyal ağların yeni kullanıcı kazanma taktiği “özel mesaj” gönderme hizmeti oldu. Günde milyarlarca mesaj gönderen kullanıcılar artık sosyal ağlardan mesajlaşmaya başladı.

Haberin Devamı

ŞU anda dünya çapında günde 20 milyar SMS mesajı gönderiliyor. Akıllı telefonlarla beraber mobil internet elimize geçtikten sonra ise SMS her geçen gün geriliyor. Sadece WhatsApp’ta günlük 30 milyardan faz

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi
la mesaj gönderiliyor. Bu rakamı gören diğer sosyal ağ şirketleri de özel mesajlaşma özelliğini ardı arkasına eklemeye başladı. Konum paylaşmadan, fotoğraf paylaşma uygulamalarına kadar birçok serviste artık özel mesajlaşma özelliği bulunuyor.

TAKTİK DEĞİŞTİ

İşin aslına bakacak olursak birçok sosyal ağ, özel mesajlaşma hizmeti olmadan yola çıkmıştı. Örneğin, konum paylaşma uygulaması Swarm, Facebook, Instagram ve Snapchat başta olmak üzere tüm uygulamalarda özel mesaj gönderme özelliği bulunmuyordu. Ancak kullanıcı sayısı konusunda yavaş büyüme gösteren şirketler, özel mesaj gönderme kozunu oynadı. Şu anda ise neredeyse tüm sosyal ağların özel mesaj gönderme özelliği bulunuyor. Şirketlerin bu kozu oynamasındaki asıl sebep ise çapkınlık. Daha çok çapkınlık için kullanılan özel mesaj gönderme hizmeti olan sosyal ağlar, farklı özellikleriyle dikkat çekiyor. Bu hafta özel mesaj gönderilebilen sosyal ağları bir araya getirdik.

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi

Haberin Devamı

Swarm

Daha önce Foursquare adıyla kullanıcıların konum bildirmesini sağlayan Swarm üzerinden mesajlaşabilmek mümkün. Bunun için kullanıcıları gittikleri mekanda yer bildirimi (check-in) yapması gerekiyor. Yer bildirimi yapıldıktan sonra ise kullanıcılar bulundukları mekandaki diğer Swarm aboneleriyle mesajlaşmaya başlıyor.

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi

Facebook Messenger

Facebook’un WhatsApp’ı satın almadan önce kullanıcılarına sunduğu Facebook Messenger, geliştirilmeye devam ediliyor. Kullanıcıları telefon numaraları üzerinden eşleştirilebilen Facebook Messenger, Facebook’ta arkadaş olmayanların bile yazışabilmesini sağlıyor. Facebook Messenger’da fotoğraf ve konum da paylaşılabiliyor.

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi

Haberin Devamı

Instagram

Fotoğraf paylaşma uygulaması Instagram, iki yıl önce özel mesajlaşma özelliğini kullanıcılara sunmaya başladı. Instagram’daki tüm kullanıcılar birbirlerine özel mesajlar gönderebiliyor. Ancak birbirini takip etmeyen kullanıcıların gönderdikleri mesajlar, ‘diğer’ klasöründe kalıyor. Bu yüzden Instagram’da özelden mesajlaşabilmek için önce arkadaş olunması gerekiyor.

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi

Twitter

Twitter’da en başından beri özel mesajlaşma özelliği yer alıyordu. Sadece birbirlerini takip eden kullanıcılar, özelden mesaj gönderebiliyor. Twitter’dan özel mesaj gönderme özelliği sadece 140 karakterle sınırlı. Kullanıcılar ise kendi aralarında sadece fotoğraf gönderebiliyor. Bu yüzden Twitter üzerinden özel mesaj gönderme özelliği çok fazla tercih edilmiyor.

Kullanıcı sayısını arttırmak isteyen sosyal ağlar taktik değiştirdi

Haberin Devamı

Snapchat

Özel mesajlaşma konusundaki en iyi sosyal ağlardan biri Snapchat. Kullanıcı adıyla birbirlerini ekleyen Snapchat aboneleri özelden mesajlaşabiliyor. Yazı, fotoğraf veya video olarak gönderilen tüm özel mesajlar, karşı tarafın ‘gelen’ mesajlar kısmında en fazla 10 saniye kalıyor. Bu da kullanıcılar arasında güven sağlıyor. Buna ek olarak Snapchat’teki özel mesajlaşma özelliğinde videolu görüşme yapabilmek de mümkün.

HAFTANIN TRENDİ

Akıllı telefonları anahtara dönüştürüyor

YERLİ girişimcilerin son icatlarından Jani, kullanıcıları anahtar, kumanda ve giriş kartlarından kurtarmak için yeni ürününü tanıttı. Sistem akıllı telefon uygulaması ve bir cihazdan oluşuyor. Kullanıcılar açacağı kapının yanına gittiğinde Jani, bunu algılıyor ve kapının açılmasını sağlıyor. Örneğin, elleriniz doluyken apartman kapınızı rahatça açabilecek veya sizi ziyaret eden misafirlerinize uygulama üzerinden anahtar gönderebileceksiniz. Şu anda kitlesel fonlama platformu Indiegogo’da yatırım toplayan Jani, 2015 yılında satışa çıkacak.

Haberin Devamı

UYGULAMA

Hayvanlara özel Instagram

FOTOĞRAF paylaşım uygulamalarına hayvanlar için özel geliştirilmiş Petsbro eklendi. Fatih Gencal ve Kaan Çalışkan tarafından kurulan Petsbro’nun kullanıcıların sadece hayvan fotoğrafı paylaşabilmesini sağlıyor. Şu ana kadar 5 bin evcil hayvan profili eklenmiş ve 10 bin fotoğraf paylaşılmış olan Petsbro’nun, iPhone ve Android uygulamaları bulunuyor. Ücretsiz olarak kayıt olunabilen bu uygulamada, Instagram’ın aksine takip etme özelliği de yok.

OYUN DÜNYASI

Korkuya devam

Korku oyunlarının en başındaki isimlerden biri olan Resident Evil, yeni serisi Revelations 2 ile devam ediyor. Terk edilmiş bir ada geçen hikayede çok gizli bir biyo-kimyasal silah geliştiriliyor. Her ne kadar silah yok edilmiş olsa da, deneyden arta kalanlar hala tehlike saçıyor. Oyunun ana karakterleri Claire Redfield ve Moira Burton kendilerini kaçırılmış, adaya bırakılmış ve umutsuzca kaçmaya çalışır halde buluyor ve hikaye başlıyor. Aral Games tarafından satışa sunulan Resident Evil Revelations 2’nin PlayStation 4 sürümü 160 TL.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!