Güncelleme Tarihi:
Kaspersky Lab Türkiye Ofisi yeni yapılanma ile Türkiye kurumsal pazarda ilk 3 antivirüs markası içerisinde yer almayı hedefliyor.
Türkiye BT güvenliği alanında uzun yıllardır ortakları aracılığıyla başarılı işlere imza atan Kaspersky Lab Türkiye Ofisi’ni İstanbul’da 2008 yılında açtı. Kaspersky Lab tarafından yapılan açıklamaya göre şirket Türkiye pazarındaki yüksek potansiyelin farkında olup bölgeye yönelik yatırımlarını artırarak devam etmeyi planlıyor. Yapılan açıklamada ayrıca Kaspersky Lab Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirilecek yönetim yapılanması tamamlandıktan sonra, planlanan değişikliklerin firmanın bölgedeki faaliyetlerinin başarısını da önemli ölçüde etkileyeceği belirtildi.
Yeniden yapılanma sürecinde Kaspersky Lab Türkiye Ofisi müşterilerine ve ortaklarına şimdiye kadar verdiği teknik ve pazarlama desteğini eksiksiz devam ettirecek. Bu yapılanma ile Kaspersky Lab Türkiye Ofisi Genel Müdürü Murat Göçe’nin 31 Mart 2011 tarihi itibariyle Kaspersky Lab ile ilişkisi kalmayacak.
Şirket verilerine göre, Kaspersky Lab Türkiye pazarına girdiğinden bu yana, ev kullanıcıları segmentinin yaklaşık %40'ını elinde bulunduruyor. Ancak bu başarı şirketin %4 olan kurumsal segmentteki pazar payı ile büyük farklılık gösteriyor. Kaspersky Lab bölgesel yönetim ekibi, şirketin Türkiye kurumsal pazarındaki büyüme potansiyelini karşılamak amacıyla farklı bir stratejik model benimseme kararı aldı. Şirket Türkiye’deki kurumsal BT güvenlik pazarının büyüklüğü ve KOBİ’lerin yanı sıra büyük şirketlerin güvenlik çözümlerine olan yüksek talebinden dolayı böyle bir değişikliğe gidiyor. Bu nedenle, Türkiye Ofisi’nin yönetim yapısında bir takım değişiklikler yapma sürecinde bulunan Kaspersky Lab, yeni yapının şirketin mevcut önceliklerini ve gelecek hedeflerini daha iyi karşılayacağına inanıyor.
Yeni yapılanma ile kurumsal alanda ilk 3’e girmek hedefleniyor
Kaspersky Lab Gelişen Pazarlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Garry Kondakov KL Türkiye Ofisi’nde yapılan değişikliklerin firmanın iş sürecinin optimize olmasını sağlayacağını; satış grafiğini ve bölgedeki yönetim faaliyetlerinin başarısını arttıracağını söylüyor. Garry Kondakov sözlerine şöyle devam ediyor: “Kaspersky Lab Türkiye’de gerçekleştirilen yeni yapılanma ile kurumsal pazarda daha da büyümek istiyoruz. Temel hedefimiz ise kurumsal pazarda ilk 3 antivirüs markası içerisinde yer almak. Yeniden yapılandırılmış olan Kaspersky Lab Türkiye Ofisi Dubai Merkezi’ne bağlı gelişmiş bir KL Ofisi olacak. Özellikle son iki yılda Kaspersky Lab Dubai ekibi mükemmel sonuçlar elde etti. IDC’nin AMS Retail Channel Çalışması’na göre şirketimiz satılan ürünler bazında Birleşik Arap Emirlikleri’nde birinci sırada yer alırken hem ev kullanıcıları hem de kurumsal alanda %37’lik bir pazar payı elde etti. KL Dubai ekibi sadece yeni kullanıcı kazanmakla kalmayıp aynı zamanda farklı marka kullanıcılarının da Kaspersky’yi tercih etmelerini sağlıyor. Ekip aynı zamanda yerel destek altyapısının geliştirilmesinde ve servis hizmetlerinde de oldukça başarılı.”