Güncelleme Tarihi:
Türkiye, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin en önemli online oyun pazarlarından biri. 80 milyonluk nüfusun 30 milyonu aktif oyuncu. Türkiye, oyuna harcanan sürede Polonya ve Rusya’nın ardından 3’üncü sırada yer aldı. Küresel oyun endüstrisi pazar büyüklüğü 2016 yılı itibarıyla 99 milyar 600 milyon dolar civarında. 2019 sonunda bu rakamın 118 milyar 600 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye, 685 milyon dolarlık oyun pazarı büyüklüğü ile 16’ncı sıradaki yerini şu an koruyor. Türkiye’de en çok oynanan oyunlar arasında League Of Legends, Knight Online, Counter Strike, Minecraft, Wolfteam ve Metin 2 yer alıyor.
YÜZDE 7.2 BÜYÜME
Türkiye’nin yıllık oyun hasılatı 755 milyon dolar. 2016’da çevrimiçi oyun gelirleri büyümesi yüzde 7.2 ve 2020’de yüzde 8.7’lere çıkması bekleniyor. Oyuncuların 11 milyon 400 bini oyunlara harcama yapıyor. Özellikle Knight Online’da yapılan harcamalar minimum 15 TL’den başlıyor, 20 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Karakterler 35-40 bin liraya kadar değerlenebiliyor. Harcamaların büyük kısmı oyun içindeki karakterlerin geliştirilmesi için yapılıyor. Alınan silah, yüzük ve kalkan gibi aksesuarlar karakterleri daha güçlü yapıyor. Seviye atlamak kolaylaşıyor. İstenildiği takdirde oyunda kurulan pazarlarda ya da özelde bu araç ve gereçler satılabiliyor. Yıllarca karakter geliştirip bunların satışlarıyla geçinenler bile var. Ancak bazıları işin kolayına kaçarak, oyuncuların hesaplarını hackleyerek geliştirdikleri karakterleri çalıyor ve satıyor. Tüm önlemlere rağmen son yıllarda bu tür vakalar hızla artıyor. Bazen bir otomobil değerindeki karakterler sabah kalkınca yerinde olmuyor. Bazen de hesabını ya da karakterini satacağını söyleyerek karşı taraftan para alanlar, daha sonra hesabının şifresini değiştirerek dolandırıyor. 2013 yılında 100 bin civarında olan şikayet sayısının günümüzde 200 bine yaklaştığı tahmin ediliyor.
Vatan'ın haberine göre oyun şirketlerinin oyuncuların hesaplarının hacklenmesinin önüne geçmek için e-posta, cep telefonu doğrulaması veya oyun içi pin belirlenmesi gibi birtakım önlemler aldıklarını ancak bu önlemlerin yeterli olmadığını söyleyen BNG Hukuk & Danışmanlık’tan Avukat Gökçe Özkan, “Oyun hesapları, genellikle 3’üncü parti yazılımlar ile oyuncuların bilgisayarlarına sızılması ve tüm oyun şifrelerinin ele geçirilmesi ile mümkün oluyor. Oyun şirketlerinin bu gibi durumları tespit etmesi imkansız. Bu yüzden genellikle kullanıcı sözleşmeleri veya duyuru gibi yöntemlerle oyuncuları uyarmayı deniyorlar” dedi.