Güncelleme Tarihi:
Apple'ın CEO'su Tim Cook, yaptığı bir açıklamada, Apple'ın ucuz iPhone konusundaki planlarının çok ters gittiğini ve istediklerini bulamadıklarını itiraf etti.
Tim Cook'a göre, en az 55 milyon adet satmayı planladıkları iPhone 5C'nin 51 milyonda kalması büyük bir başarısızlık. Bu başarısızlığın arkasında ise iPhone 5C konusunda yanlış bir pazarlama stratejisi izlemiş olmaları yatıyor.
Apple'a göre, renkli plastik kapaklara sahip "nispeten ucuz" bir iPhone, normal iPhone'u alamayan herkese çok cazip gelecekti. Apple tüm yeni nesil iPhone satış stratejisini de iPhone 5C üzerine kurmuştu. iPhone 5S ise, fazla satmayacak ama yüksek model arayanlara cevap verecek bir model olacaktı.
Fakat işler bekledikleri gibi gitmedi. Hatta tamamen ters gitti ve insanlar iPhone 5C'ye ilgi göstermezken, iPhone 5S için kuyruklara girdiler. Üretim talebe yetişmez oldu. Tim Cook'a göre bunun en önemli nedeni de iPhone 5S'de kullandıkları parmak izi tanıma teknolojisi. İnsanlar uzun zamandır bunu bekliyorlardı ve 100 dolar daha fazla vermek onlar için çok önemli değildi. Dolayısıyla daha prestijli olan iPhone 5S'e talep yağarken, iPhone 5C'nin boynu bükük kaldı.