iPad Pro ile yapılan eserlerden oluşan sergi kapılarını açıyor

Güncelleme Tarihi:

iPad Pro ile yapılan eserlerden oluşan sergi kapılarını açıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2019 14:34

Türkiye'nin iPad Pro ile yapılan eserlerinden oluşan ilk sergisi "Çift Sayfa" açılıyor. Bant Mag'ın yeni sergisi "Çift Sayfa", iPad Pro ile çalışan ünlü illüstratörleri bir araya getiriyor.

Haberin Devamı

Kaan Bağcı, Ethem Onur Bilgiç, Furkan Nuka Birgün, Yıldıray Çınar, Sedat Girgin, Sadi Güran, Gökçe İrten, Eda Noyan ve Burak Şentürk birbirleriyle konuşan veya birbirini tamamlayan ikişer işini "Çift Sayfa" sergisinde buluşturuyor.

Türkiye’nin iPad Pro ile yapılan eserlerinden oluşan ilk sergisi "Çift Sayfa” tümüyle digital ortamda çizilmiş eserlerden oluşuyor.  Sergide eserleri yeralacak birbirinen değerli çizerler çalışmaları ile ilgili yorumlarını iletti. 

Bant Mag İllüstrasyon Editörü Sadi Güran:  "Edip Cansever'in de dediği gibi "Mavi Huydur Bende” diyor ve ekliyor "Aşk uğruna kim kendinden ne kadar verecek ve elde ne kalacak sorusu üzerine yaptığım bu çalışmalarda çoğu dijital çalışmamda olduğu gibi yine baskı tadı verecek fırçalar kullanıp dijital dünyanın sınırsız, çok renkliliğini içersinde yine hüznü ve zevki bir arada yakalamaya çalıştım.”

Haberin Devamı

Karikatürist Selçuk Erdem, iPad Pro’da uzun zamandır çizmemesine rağmen bu sergi için biraz bilmediği alanlara girdiğini ve özellikle renklendirirken daha önce kullanmadığı fırçalarla deneyler yaptığını belirtiyor. İçerik olarak da çocukluk hayallerine giren çizer ekliyor “Çizmek her zaman bir oyun aslında!”. 

Sergilenecek çalışmasında “elde çizilip boyanmış ve eskiz tadında çalakalem bir çalışmaymış" hissi vermek isteyen Kaan Bağcı, "Bunu yaratırken iPad Pro ile çektiğim doku örnekleri ve arka planlardan yararlandım.” diyor.

iPad Pro ile yapılan eserlerden oluşan sergi kapılarını açıyor

Baskı boyutu bakımından biraz büyük olmasına rağmen çalışmanın tüm aşamalarını iPad Pro’da hiçbir hantallık hissetmeden bitirdiğini belirten Ethem Onur Bilgiç, "Apple Pencil'ın hassasiyet ve basınç duyarlılığı sayesinde boyamalarda oldukça rahat bir kullanım sağladım.” diye ekledi.

Tamamen dijital başlayıp, dijital bitirmeyi hedeflediğim iki çalışma olduğunu belirten Yıldıray Çınar "Bu arada farklı fırça tekniklerini deneme şansı edindim. Teknik olarak minimal olmaya çalıştım.” diye ekliyor.

Haberin Devamı

Animasyon sanatçısı Eda Noyan ikili çalışması hakkında "Burada siyah-beyaz, örtülü-çıplak, hareketli-durağan kontrastı vurgulanıyor gibi. Oysa doku katmanları, eriyen-yitip giden ve sonra yeniden doğan çizgiler "gri" ve "arada" olana dair...Ve bunu olabildiğince özgürce, doğallıkla ve şefkatle yapıyorlar.” diyor.

Dijital işleriyle kağıt üzerine ıslak çalışmalarının birbirinden çok farklı görünmesini istemediğini belirten Sedat Girgin," bu sergi için yaptığım işlerde de iPad Pro ile ne kadar doğal, kağıt üzerine çalışılmış bir görünüm sağlayabilirim, onu denemek istedim.” diyor.

iPad Pro ile mobilite konusunda rahatlığını belirten Gökçe İrten, "İşlerimde kolaj tekniğini benimsediğimden genelde yanımda çeşitli kağıtlar, kalemler taşıyorum ve gittiğim yerlerde resimler yapıyorum. iPad Pro teknik olarak gezerek iş yapmaya çok uygun. Bu işimde de biriktirdiğim kağıtların fotoğraflarını çekerek kullandım, beğendiğim dokuların fotoğraflarını çekiyordum, onları kullanabiliyor olmak işi hızlandırıyor.”

Haberin Devamı

Çalışmalarının her ikisinin de, var olmayan bir boşlukta yer alan oldukça yoğun kompozisyonlardan oluştuğunu belirten Burak Şentürk, "Bu karmaşık kompozisyonları iPad Pro'daki en sorunsuz çalışma ortamı olan Procreate'de kendi çizim alışkanlığıma uygun ayarladığım G-Pen türevi fırçalarla oluşturdum. Kompozisyonlar karışık ve yoğun lekelerden oluştuğu için, kullandığım çizim enstrümanlarını ve fırçaları oldukça basit tutuyorum.” diyor ve ekliyor ”Kurulumdaki sade yaklaşımın bir diğer avantajı da; yerleşik ya da mobilize, her iki şekildede bana aynı konforu sağlıyor 
olması.”
Genelde çizgisel bir teknik kullandığını belirten Furkan Nuka Birgün, “ Çoğu zaman desenleri siyah beyaz bıraktığım oluyor ama bu çalışmada serbest bir renklendirme tercih ettim. Renklendirmeyi de çizdiğim objelerin gerçek renkleriyle değil, kendi belirlediğim 2 ya da 3 tonla yansıtmayı tercih ettim” dedi. 

Haberin Devamı

“Çift Sayfa” Sergisini 2 Mayıs tarihine kadar Kadıköy Bina’da ziyaret edebilirsiniz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!