İnternetteki takipçilere "Hindistan belgeseli"

Güncelleme Tarihi:

İnternetteki takipçilere Hindistan belgeseli
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2011 12:01

Ceplerinde 1500 lirayla Hindistan seyahatine çıkan iki genç, sosyal paylaşım ağları üzerinden bağlantı kurdukları takipçilerinin istekleri doğrultusunda çekimler yaparak, Türkiye'nin ilk interaktif seyahat belgeselini hazırladı.

Prontotour'un sponsorluğundaki Türkiye'nin ilk interaktif seyahat belgeseli “Sen de Kaybol”un gezginleri Ali Erdinç ve Umut Güven, kadrajlarını takipçilerinin taleplerine göre ayarlayarak çektikleri Hint kumaşlarından yemeklerine, ölü yıkama törenlerinden Muson yağmurlarında ıslanan çocuklara kadar birbirinden ilginç görüntüler ile yaşadıklarını, Twitter, Facebook ve www.sendekaybol.com blogundan paylaştı.

Paralarının tükenmesi üzerine yaklaşık bir ay sonra İstanbul'a dönen iki genç, yarın Galata'da Blogger's Base'de takipçileriyle bir araya gelerek deneyimlerini anlatacak, bundan sonra gidecekleri ülke konusunda fikirlerini soracak. Gecede, Prontotour tarafından takipçilere yurt içi kültür turları da hediye edilecek.
Prontotour Pazarlama Müdürü Sarp Özkar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, seyahatin gidenin de gidemeyenin de hayalini kurduğu önemli bir olgu olduğunu, zaman zaman herkesin iş stresinden veya yorgunluktan hayata bir mola vermek, kaçmak, gözden kaybolmak istediğini söyledi.

“Sen de Kaybol”un bu düşünceden yola çıkılarak yapılan bir televizyon reklamı olduğunu ifade eden Özkar, “Ali ve Umut, televizyon reklamımızdan etkilenerek bize bu projeyle geldiklerinde tereddütsüz kabul ettik. Artık 'Sen de Kaybol' projesini Ali ve Umut ile interaktif olarak da devam ettirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Herkesin kendinden bir şey bulabileceği, kişisel düşüncelerini ifade edip karşılığını alabileceği güzel bir çalışma oldu” diye konuştu.

“ONLAR İSTESİNLER, KEŞFETMEYE HAZIRIZ”

Projenin nasıl ortaya çıktığını anlatan Ali Erdinç ise Umut ile maceralarının 2005 yılında Çanakkale'de başladığını belirterek, “Takibindeki 3 yılda bir sinema ve tiyatro öğrencisinin dostluğu oluştu. Bu dostluğun getirdiği öğrencilik çalışmalarını, mezun olduktan sonra da devam ettirdik. İstanbul'da birlikte geçirdiğimiz 1 yılda kendi sektörlerimizde şirket bazında ve serbest olarak çalışmaya devam ettik. Bu süreç, sistemin gerçek yüzünü görmemiz için yeterli oldu ve bizi farklı yönde bir şeyler yapmaya sevk etti” dedi.

İzledikleri bir belgeselden etkilenerek, genel sistemin getirdiği sınırların aşılabilir olduğunu gösterme yönünde bir fikre vardıklarını anlatan Erdinç, “Bu fikir sonucunda bu projeyi hazırladık. Projeyi, televizyonda Prontotour'un 'Sen de Kaybol' reklamından etkilenerek hayata geçirmek istedik. Bu talebimize olumlu yanıt aldık” diye konuştu.

İnteraktif seyahat belgeselinin içeriği hakkında bilgi veren Umut Güven de proje kapsamında Hindistan'a yaptıkları yolculuğun ceplerindeki 1500 lirayla 23 Haziranda başladığını söyledi.

Seyahatleriyle ilgili “Ne görüyorsak onu gösterdik, ne yaşıyorsak onu yaşattık” diyen Güven, paraları yetene kadar Hindistan'ı dolaştıklarını belirtti.
İnteraktif belgeselciliği hayata geçirerek hem yaşadıklarını an ve an takipçilerine aktardıklarını hem de kadrajlarını onların istekleri doğrultusunda ayarlayarak merak ettiklerini gösterdiklerini dile getiren Güven, şunları kaydetti: “Kimi sevdiğine bir Hintli aracılığıyla sevgi mesajı gönderdi, kimi Hindistan'da ölü yakma törenini, kimi de Hint kumaşlarını göstermemizi istedi. Hint yemeklerinin tadına bakmamızı isteyen ve Muson yağmurları altında ıslanan çocuk görüntüleri isteyenler için de ilginç videolar paylaştık. Kiminin adını Facebook'a yazdık, kiminin ismini videoda telaffuz ettik, kiminin adını da plajın kumlarına yazıp videolaştırdık. Kısacası takipçilerimizin taleplerine göre seyahat yönümüze karar verip, belgeselimizde yayınlayacaklarımızı şekillendirdik. Dünyanın neresine kaybolursak kaybolalım, bizden istesinler, takipçilerimize o güzellikleri yaşatmak için keşfetmeye hazırız.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!