İnternet gazeteciliği çok değişiyor

Güncelleme Tarihi:

İnternet gazeteciliği çok değişiyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2011 17:01

SAE Institute tarafından gerçekleştirilen Dijital Gazetecilik panelinde “Dijital Derya’da Yaratıcılık” tartışıldı.

Haberin Devamı

İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nda gerçekleştirilen panelde “İletişim Yöntemlerinin hızla geliştiği bu dönemde sanal ağa bağlı her birey bir haberciye dönüşecek mi?” sorusuna uzmanlar tarafından cevap arandı. Panelin sonunda, yeni dünyanın yarattığı en önemli mesleklerden biri olan Dijital Gazetecilikle ilgili tüm sorular cevaplarını buldu.

Dijital Gazetecilik ile ilgili ilk sözü alan ve aynı zamanda panelin medya sponsorluğunu üstlenen Hürriyet.com.tr’nin Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge, 30 yıla yakın bir süredir gazetecilik mesleğini icra ettiğini, 5 yıl önce de Hürriyet.com.tr’nin başına geçtiğini dile getirdi.

İnternet gazeteciliğinin 5 yıl önce çok farklı bir konumda olduğuna dikkat çeken Çekirge, gazeteden internet tarafına geçenlerin sadece gazetedeki içerikleri kopyalayıp internet sitesine koyduğunu ve gün boyunca bu haberlerin yayında kaldığını belirtti. İlerleyen yıllarda Hürriyet.com.tr’nin gazeteden ayrı olarak kendi gündemini yaratacak duruma geldiğini ifade eden Çekirge, dijital gazetecilik sayesinde insanların habere anında ulaşabildiğinin altını çizdi.

Haberin Devamı

Gazetelerin gündemi yakalamakta bir hayli yavaş kaldığını belirten Çekirge, eski dönem gazetecilerin internetten elini çekmesiyle birlikte dijital gazete yapan editörlerin daha özgür bir şekilde çalışmaya başladığına vurgu yaptı.

Dijital Gazetecilik alanında yeni bir çalışmaya başladıklarını dile getiren Çekirge, hürriyet.com.tr okurlarının haberleri okumanın yanında bizzat katılımda bulunabilmesi için çalışmalara devam edildiğine, projenin gerçekleştirilmesi halinde okuyucuların herhangi bir haberle ilgili 1,5-2 dakikalık görüşü alınarak bu içeriğin WEB TV ile hürriyet.com.tr’de yayınlanacağına dikkat çekti.

REKLAM PAZARI BÜYÜYOR

Çekirge’nin ardından söz alan bir diğer isim ise Netbook Media Reklam Satış Şirketi CEO’su Emre Tümer oldu. Türkiye İnternet Reklam Pazar gelişimiyle ilgili çarpıcı bilgiler veren Tümer, reklamverenlerin büyüyen internete kayıtsız kalamadığını ve dijital gazeteciliğin reklam pazarının her geçen gün biraz daha büyüdüğünü ifade etti.

Haberin Devamı

Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Aslı Tunç ise üniversite öğrencilerin dijital yayıncılığa bakış açısına değindi ve “Yurttaş Gazeteciliği” kavramına dikkat çekti. İnsanların artık salt haber okumaktan öte blog yazarı olarak kendi yorumlarını da paylaştığını dile getiren Tunç, örneğin Moskova’da meydana gelen patlamayla ilgili ilk bilgilerin Twitter’dan geçtiğini, görüntülerin ise yine ilk kez YouTube üzerinden paylaşıldığını ve bu görüntülerin büyük haber kanalları tarafından bile kullanılabildiğini sözlerine ekledi.

IP TV Derneği Başkan Vekili Atıf Ünaldı ise televizyon gazeteciliği üzerinde durdu. Televizyon gazeteciliğinin ilerleyen yıllarda daha da popülerleşeceğini ifade eden Ünaldı’ya göre gelecekte içeriklerin büyük bölümü video formatında olacak. 3 yıl sonra bilgisayar ve iPad türevi cihazların bile demode olacağını söyleyen Ünaldı, Bulut Bilişim sayesinde herhangi bir yerden kullanıcıların kendi bilgisayarına bağlanabileceğini dile getirerek sözlerini noktaladı.

Haberin Devamı

Dijital Yayıncılığın Kültürel Değişime Etkisi Nasıl Olacak?

Panelin ikinci oturumunun konuşmacıları olan SAE Institute Türkiye Kurucu Temsilcisi Hakan Kurşun, Dream TV Genel Yayın Yönetmeni Şafak Ongan ve Myspace Türkiye İçerik Müdürü Volkan Çağsal, Dijital Yayıncılığın Kültürel Değişime Etkisi’ni tartıştı.

Panelin son oturumunda Brightwell Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Fütüristler Derneği Onursal Başkanı Alphan Manas, “Dijital Yaşam: bir şizofreni mi yoksa bol oksijenli yeni bir dünya mı?” konu başlığında bir sunum gerçekleştirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!