Güncelleme Tarihi:
2015 Haziran ayından bu yana mobil uygulamalar üzerinden üçüncü taraf reklam gösterimleri yapan sosyal ağ bu sayede para kazanma yolunda önemli bir adım atmış oldu. Kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen reklam verenlerin artışı ciddi ölçüde dikkat çekici.
Özellikle ülkemizdeki internet kullanıcılarının haz etmedikleri mobil uygulamalar üzerinden gösterilen üçüncü taraf reklamlar, platformun küresel büyüklüğünü göz önüne aldığımızda yani küresel ölçekte milyar adet seviyesini aşmış durumda. Sosyal ağ Ağustos ayında yayınlandığı reklamlar için API ile üçüncü taraf şirketlerin reklam yayınlamasına ve platform üzerinde boşta kalan alanların satılmasına imkan tanımıştı. Haliyle hem reklamların hem de gelirin artışında söz konusu şirketlerin payı büyük.
Açıklanan verilere göre reklam gösterimi için API kullanan şirketler, 2015 Aralık ayında 670 milyon gösterime ulaşmış durumdalar. Ağustos 2015’te ise bu rakam 50 milyon seviyelerindeydi. Küçük bir hesapla Instagram’ın reklamlar noktasında toplamda 13 kattan fazla büyüme elde ettiğini anlayabiliyoruz.
Instagram’da reklam gösterim ücretleri ne kadar?
Sosyal ağ’da reklam satışını yapan ajanslar için ücretler açık piyasa içerisinde kendiliğinden belirlenmekte. Hal böyle olunca da hangi reklam veren ya da ajans 1000 gösterim için en iyi ücreti teklif ederse onun reklamı yayına sokuluyor. Buna göre platformda 1000 gösterim için 2015 Eylül ayında 5,21 Dolar, 2015 Kasım ayında 7,20 Dolar ve 2015 Aralık ayında 5,94 Dolar ücret ödenmiş.
Üçüncü taraf reklam verenlerin son zamanlarda popüler iş sahalarından birisi haline gelen Instagram, geçtiğimiz yıllara oranla daha fazla gelir elde etmeye başladı.
Şimdi sorulması gereken asıl soru şu;
Instagram yılda ne kadar para kazanıyor?
Nisan 2012’de 1 Milyar Dolar bedelle Facebook tarafından satın alınan sosyal ağ analistlerine göre sadece reklam gelirlerinden yılda 5 milyar Dolar’ın üzerinde para kazanıyor.
Toparlayacak olursak; Kullanıcıların görselleri paylaştıkları sosyal platform satın alındıktan sonra yapılan yeniliklerle dünya genelinde önemli bir yere sahip oldu. Ayrıca geçmişe göre önemli bir gelir artışı elde etmeyi başaran sosyal ağ için ‘Mark Zuckerberg ’in bugüne kadar ki en kârlı yatırımı’ diyebiliriz.